logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۱۰۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

هشدار قانونگذاران آمریکایی به دولت ترامپ درباره تحریف واقعیت‌ها درباره ایران

هشدار-قانونگذاران-آمریکایی-به-دولت-ترامپ-درباره-تحریف-واقعیت‌ها-درباره-ایران
نماینده‌های کنگره آمریکا به دولت این کشور درباره تحریف واقعیت‌های مربوط به ایران هشدار داده‌اند.

به گزارش موج رسا; شمار زیادی از نماینده‌های کنگره آمریکا به دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تحریف واقعیت‌ها درباره ایران و احتمال درگیری نظامی هشدار داده‌اند. 

«آدام اسمیت»، «آدام شیف» و «الیوت انگل»، روسای کمیته نیروهای مسلح، اطلاعاتی و امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا درباره سیاسی‌سازی اطلاعات درباره ایران هشدار داده‌اند. 

قانونگذاران آمریکایی در این نامه در خصوص برخی تلاش‌ها برای سیاسی کردن ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی درباره ایران هشدار داده و نوشته‌اند: «ملت ما، چنانکه در بی‌اعتنایی کاخ سفید به تحلیل جامعه اطلاعاتی در خصوص عراق و استفاده گزینشی از اطلاعات مربوط به عراق برای توجیه جنگ با این کشور شاهد بود، کاملاً به مخاطرات گزینش اطلاعات و نادیده گرفتن آن در عرصه سیاسی خارجی و تصمیم‌گیری‌های امنیتی آگاه است.»

چهار سناتور دیگر هم به «دونالد ترامپ» نامه نوشته‌ و از او بابت بزرگنمایی «تهدید ایران» انتقاد کرده‌اند. 

این قانونگذاران مجلس سنا («کریس ون هولن»، «اد مارکی»، «جف مرکلی» و «برنی سندرز») در نامه‌ای که به رویت فارن‌پالیسی رسیده نگرانی کنگره آمریکا از احتمال درگیری نظامی با ایران را گوشزد کرده‌اند. 

نگارندگان نامه راهبرد دولت آمریکا درباره ایران را «ناهمخوان و مضر» توصیف کرده و نوشته‌اند ارزیابی‌های فعلی از تهدید ایران با الگوی «بزرگنمایی تهدیدها و تحریف اطلاعات» انطباق بیشتری دارد.

«تیم کین»، سناتور آمریکایی هم یکی دیگر از قانونگذارانی است که پنجشنبه به دولت ترامپ درباره هر گونه درگیری نظامی با ایران هشدار داد. 

او گفت: «سطح تهدید درباره خطراتِ مربوط به ایرانی‌ها چقدر است و چه مقدار از افزایش این تهدیدها مستقیماً ناشی از کارهایی است که خود دولت برای تحریک ایران انجام داده؟»

او اضافه کرد: «تصور ما این است که احمقانه خواهد بود که وارد جنگ با ایران شویم. ما فکر می‌کنیم این خصومت به دلیل خروج رئیس‌جمهور از یک توافق دیپلماتیک ایجاد شده.»

اقدامات و اظهارات نمایندگان کنگره آمریکا در حالی صورت گرفته که دو رسانه آمریکایی پنجشنبه در گزارش‌هایی جداگانه بر تلاش «دونالد ترامپ» برای دورگزینی از درگیری نظامی با ایران تأکید کرده‌ و نوشته‌اند او از تلاش‌های خودسرانه برخی از مشاورانش برای کشاندن او به جنگ با ایران، ناخرسند است. 

«سی‌ان‌ان» به نقل از منابع آگاه نوشته ترامپ معتقد است مداخله نظامی گسترده در ایران برای او از لحاظ سیاسی ویرانگر خواهد بود. 

به گزارش فارس؛ واشنگتن‌پست هم به نقل از چندین مقام آمریکایی نوشته ترامپ رویکرد دیپلماتیک برای حل و فصل تنش‌ها را ترجیح می‌دهد و خواستار گفت‌وگوی مستقیم با سران ایران است. 

گزارش این دو رسانه آمریکایی و ادعاهای مطرح‌شده در آنها از قول مقام‌های دولت آمریکا را از طرف دیگر می‌توان در راستای نوعی فضاسازی برای چیدن واقعیت‌های میدانی در قالب بازی «پلیس بد-پلیس خوب» و در نهایت تحت فشار گذاشتن تهران برای انتخاب راه گفت‌وگو از دو گانه جنگ-مذاکره دانست. 

برخی تحلیلگران می‌گویند دولت آمریکا بر اساس نوعی تقسیم کار در تلاش است شخص ترامپ را «پلیس خوب» و حامی گفت‌وگو با ایران و «جان بولتون» و «مایک پامپئو» را پلیس بد و طرفدار جنگ با ایران به تصویر بکشند.

منبع:شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر