logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۰۹۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام:

گزینه‌ی قطعی ملت ایران، مقاومت است/ مذاکره با آمریکا سم است؛جنگی رخ نخواهد داد

گزینه‌ی-قطعی-ملت-ایران،-مقاومت-است-مذاکره-با-آمریکا-سم-است؛جنگی-رخ-نخواهد-داد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در تبیین علل مذاکره نکردن با آمریکا فرمودند: جنگی به وقوع نمی ‌پیوندد و گزینه قطعی ملت ایران مقاومت است.

به گزارش موج رسا; به در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان، سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام، جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عناصر فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، عصر امروز (سه‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه)، در این دیدار در تبیین علل مذاکره نکردن با آمریکا فرمودند: جنگی به وقوع نمی ‌پیوندد و گزینه قطعی ملت ایران مقاومت است.

رهبر معظم انقلاب افزودند: گزینه‌ی قطعی ملت ایران، مقاومت مقابل آمریکا است و در این رویارویی، آمریکا وادار به عقب‌نشینی خواهد شد.  این رویارویی، نظامی نیست؛ چون بنا نیست جنگی انجام بگیرد. نه ما دنبال جنگ هستیم، نه آنها؛ که میدانند که به نفعشان نیست.

ایشان با بیان اینکه این برخورد، برخورد اراده‌ها است فرمودند:  اراده‌ی ما قوی‌تر است، چون علاوه بر اراده‌ی خود، توکل به خدا را هم داریم.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه مذاکره با آمریکا سم است، خاطر نشان کردند:  بعضی در داخل میگویند مذاکره چه عیبی دارد؟ مذاکره سم است، تا وقتی آمریکا این است که الان هست و مذاکره با دولت کنونی آمریکا یک سم مضاعف است. مذاکره یعنی معامله و دادو ستد اما آنچه در نظر آمریکاست، نقاط قوت ماست.

ایشان در همین زمینه افزودند: میگویند مذاکره کنیم درباره‌ی سلاح دفاعی شما، که چرا موشکی با فلان برد میسازید؛ این برد را کم کنید که اگر شما را زدیم نتوانید پایگاه ما را بزنید و جواب بدهید! خب معلوم است که هیچ ایرانی غیرتمند و باشعوری درباره‌ی نقاط قوت خود معامله نمیکند. یا مثلاً میگویند درباره‌ی عمق راهبردی‌تان در منطقه صحبت کنیم؛ یعنی این را از دست بدهید.

رهبر معظم انقلاب  تاکید کردند:  پس اصل مذاکره غلط است، حتی با آدم حسابی. اینها که آدم حسابی هم نیستند و به هیچ چیز پایبند نیستند؛ البته هیچ‌کس در عقلای ما هم دنبال مذاکره نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به دشمنی‌های آمریکا از ابتدای انقلاب فرمودند: شکی نیست که دشمنی آمریکا که از اول انقلاب شروع شده، امروز شکل آشکار به خود گرفته است. قبلاً هم همین دشمنی بود ولی به این صراحت نبود. الان صریح می‌گویند و تهدید می‌کنند. باید دانست کسی که با صدای بلند تهدید می‌کند، قوه‌ی واقعی‌اش آن‌قدر نیست.

ایشان با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژِم صهیونیستی افزودند: اینها [دولتمردان آمریکا] مصالح رژیم صهیونیستی را بیشتر از هر دولت دیگری رعایت می‌کنند. فرمان بسیاری از کارها دست جامعه‌ی صهیونیست‌ها است.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکایی‌ها احتیاج دارند به اینکه هارت و پورت کنند، تاکید کردند:  می‌گویند رفتار ما ایران را تغییر داد! بله، این را درست می‌گویند؛ تغییرش این بود که نفرت مردم ایران از آمریکا ۱۰ برابر شده و نزدیک شدن آنها به منافع جمهوری اسلامی برایشان دست‌نیافتنی‌تر شده است؛ همت جوانان ما برای آماده نگه داشتن کشور بیشتر شده و نیروهای نظامی و امنیتی ما حواسشان جمع‌تر شده است.

ایشان با اشاره به سخنان ترامپ  در مورد ملت ایران خاطر نشان کردند: ببینید چقدر دستگاه محاسباتی دشمن [دچار اشتباه است] که رئیس‌جمهورشان میگوید هر جمعه در تهران علیه نظام راه‌پیمایی است. اولاً جمعه نیست و شنبه است؛ ثانیاً تهران نیست و پاریس است.

ایشان با بیان اینکه آمریکا در درون، مشکلات اجتماعی و اقتصادی زیادی دارد؛ تاکید کردند:  وضع دولتشان منسجم نیست؛ یک نفر یک حرفی می‌زند، فردایش یک نفر ضدّ آن را میگوید. این نشانه‌ی آشفتگی است. در گزارش وزارت کشاورزی آمریکا ۴۱ میلیون آمریکایی دچار گرسنگی هستند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: در زمینه‌ی اجتماعی، طبق گزارش مرکز ملی آمار حیاتی آمریکا، ۴۰ درصد ولادتها نامشروع است، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زندانی دارند، بالاترین آمار مصرف مواد مخدر را دارند و ۳۱ درصد تیراندازی‌های جمعی در آمریکا است. این وضع اجتماعی اینها است.

ایشان با بیان اینکه بنابراین برخی دشمن را خیلی بزرگ نکنند؛ تاکید کردند: البته "دشمن را نباید ناتوان حقیر و بیچاره شمرد" اما دشمن آن‌چنان قوی نیست و مشکل دارد.

رهبر معظم انقلاب افزودند: سیاست‌های اینها عموماً از لحاظ سیاسی و امنیتی به ضررشان تمام شده است؛ هم سیاستهای اروپایی‌شان و هم سیاستشان در مقابل کشورهای آسیایی به ضررشان شده است. در سیاست مقابله با جمهوری اسلامی هم قطعاً آمریکا شکست خواهد خورد و به نفع ما تمام خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: الان صاحب‌نظران آمریکایی در مطبوعات هشدار می‌دهند که این فشار، به یک جهش اقتصادی در ایران منجر می‌شود.

 هیچ‌کس از هیبت ظاهری آمریکا نباید بترسد؛ این خیلی خطا است.  ایشان اشاره کردند: ابرقدرت‌ها کارشان را با هیاهو پیش میبرند اما قدرتشان از این هیاهو خیلی کمتر است. نه از هیبت آنها و نه از ثروت قارون‌های اطراف خلیج فارس که هیچ غلطی نمیتوانند بکنند، نباید ترسید. میلیاردها دلار علیه ما خرج کردند و هیچ کاری نتوانستند بکنند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اینکه آقای رئیس‌جمهور بیان کردند که بایستی مدیریت و برنامه‌ریزی بهتر شود، درست است؛ باید بشود و بکنند دیگر و بروند دنبال فعالیت جدی در این زمینه و راه هم باز است.

ایشان با بیان اینکه امروز مسئله‌ی اقتصاد مشکل عمده است؛ خاطر نشان کردند:  علت آن هم فشار بر معیشت طبقات ضعیف و حتی متوسط است. وقتی اقتصاد کشور دچار مشکل شد، دشمن طمع میکند و اعتبار کشور هم کاهش پیدا میکند؛ لذا باید به اقتصاد به‌طور جدی پرداخت و هیچ بن‌بستی هم در کشور نیست.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه دشمنان برای ضربه به جمهوری اسلامی، تحریم‌ها را زیاد کردند؛ فرمودند:  منتها مهم این است که جمهوری اسلامی فلز محکمی دارد. بعضی ناظرین جهانی هم این را میگویند که این تحریم‌ها هر جا بود تغییرات مهمی اتفاق می‌افتاد، لکن جمهوری اسلامی با تکیه به مردم و همت مسئولین استحکام دارد.

 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر