logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۰۹۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ترامپ: در مورد ایران باید ببینیم چه پیش می‌آید

ترامپ:-در-مورد-ایران-باید-ببینیم-چه-پیش-می‌آید

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش با توجه به اقدامات ایران در آینده سیاست‌هایی را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش موج رسا; به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص سیاست‌های آینده آمریکا در قبال ایران گفت منتظر اتفاقات آینده خواهد ماند.

دونالد ترامپ روز دوشنبه در نشست خبری بعد از دیدار با نخست‌وزیر مجارستان، در خصوص تشدید تنش‌ها بین آمریکا و ایران گفت: «باید ببینیم که در مورد ایران [در آینده] چه پیش خواهد آمد. ما اوضاع را زیر نظر داریم و اگر ایرانی‌ها کاری صورت بدهند، مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند و به‌شدت لطمه خواهند دید.»

رئیس‌جمهور آمریکا که امید داشت با خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، خواسته‌های خود را به ایران تحمیل کند و به‌زعم خود پیروزی سیاسی بزرگی به دست بیاورد، پس آز آن‌که متوجه شد نمی‌تواند با حربه تحریم‌ها به هدف خود برسد، راه دیگری را در پیش گرفته و به تهدیدهای توخالی نظامی روی آورده است؛ راهکاری که تا به امروز نتیجه‌ای برای ترامپ و اعضای تندرو کابینه‌اش به همراه نداشته است.

در شرایطی که همه شواهد و قرائن نشان می‌دهند که آمریکا اساساً توانی برای راه‌اندازی جنگی دیگر را ندارد، دولت ترامپ در ابتدا از تهدید به تقابل نظامی با ایران دم زد و وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی مشاهده نکرد به تمنای مذاکره روی آورده به سفارت سوئیس شماره تلفن داد.

«ایلان گلدنبرگ»، رئیس اسبق میز ایران در پنتاگون و عضو ارشد اندیشکده آمریکایی «مرکز آمریکای جدید» یکی از بی‌شمار تحلیلگرانی در آمریکا است که معتقد است تحرکات جدید آمریکا در منطقه چیزی جز تلاش برای ارعاب ایران و اثرگذاشتن بر محاسبات این کشور نیست.

وی در واکنش به تیتر نیویورک‌تایمز مبنی بر اینکه «پنتاگون در حال ایجاد نیروی بازدارنده علیه حمله احتمالی ایران است» در توئیتر نوشت: «لازم است رسانه‌ها استقرارهای نظامی آمریکا در منطقه را مسئولانه گزارش کنند. از مبالغه درباره جنگ با ایران که جنگ‌طلب‌ها خواهان آن هستند خودداری کنید.»

گلدنبرگ نوشته است: «من سه سال مسئول میز ایران در پنتاگون بودم. این نوع آرایش‌ها را نمی‌توان عاملی برای تغییر گسترده در معادلات بازی در نظر گرفت. نیویورک‌تایمز نباید برای اعزام یک سامانه موشک پاتریوت چنین تیتری بزند، به‌ویژه آنکه آمریکا همین چند ماه پیش 4 فروند از این موشک‌ها را از منطقه خارج کرد.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر