logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۰۹۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
از امروز انجام می شود؛

آغاز به کار جشنواره فرهنگی رمضان در زنجان/ تقویت نشاط مومنانه از اهداف جشنواره رمضان است

آغاز-به-کار-جشنواره-فرهنگی-رمضان-در-زنجان-تقویت-نشاط-مومنانه-از-اهداف-جشنواره-رمضان-است

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: از 23 اردیبهشت ماه سال جاری پنجمین جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی رمضان در زنجان آغاز به کار می کند.

ابراهیم قاسمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: جشنواره فرهنگی،هنری و قرآنی رمضان امسال در همه شهرستان های استان زنجان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره از امروز با مشارکت موسسات قرآنی و فرهنگی آغاز به کار می کند، خاطرنشان کرد: در قالب این جشنواره برنامه های متعددی از جمله برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عترت، نشست‌های علمی و تخصصی با موضوعات قرآن و عترت، برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم و طرح تعویض قرآن کریم برگزار می شود.

 این مسئول از برگزاری مسابقه ادعیه‌ هایی از رمضان، محافل قرآنی، شب شعر رمضان در قالب این جشنواره خبرداد و گفت: جلسات تدبر در قرآن کریم، مسابقات قرآن و نهج‎‌البلاغه، نمایشگاه‌ های هنری، عفاف و حجاب، تجلیل از فعالان عرصه قرآن و عترت  از دیگر برنامه‌ های این جشنواره در زنجان محسوب می شود.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مانوس کردن اقشار مختلف مردم با قرآن از مهمترین اهداف این جشنواره است، ادامه داد:تقویت نشاط مومنانه،گسترش نشاط اجتماعی و ترویج نشاط مذهبی از دیگر اهداف این جشنواره بزرگ در زنجان است.

قاسمی با اشاره به آغاز این جشنواره از امروز در هفت شهرستان استان زنجان، گفت: این جشنواره در شهرستان های زنجان، خدابنده، ماهنشان،خرم دره، ابهر، سلطانیه و ایجرود برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: پنجمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان امسال تا دوم خرداد برگزار و در مراسم اختتامیه از فعالان عرصه قرآنی استان تجلیل می شود.

این مسئول بیان داشت: برگزاری  نشست های ادبی با محوریت قصص قرآنی، اجرای مسابقات هنری در رشته های مختلف، طرح قرآن بخوانید و جایزه بگیرید، از جمله برنامه های تدوین شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

*برگزاری جشنواره داستان‌‌ نویسی رضوی در زنجان

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره داستان‌‌ نویسی رضوی را به زبان ترکی،افزود: این جشنواره به مناسبت میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.

قاسمی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره منتشر شده است،افزود:اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی از رهگذر داستان‌نویسی، گسترش فعالیت ‌های فرهنگی، هنری و مذهبی، گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی، رضوی از اهداف این جشنواره است.

وی گفت: بخش‌ های این جشنواره نیز شامل داستان بلند و رمان، داستان کوتاه، داستانک است و هر نویسنده مجاز به ارسال ٣ اثر به جشنواره است.

این مسئول خاطرنشان کرد:آخرین مهلت ارسال به این جشنواره تا یکم تیرماه بوده و داوری و اعلام نتایج نیز در ١٥ تیرماه است و مراسم اختتامیه در ٢٠ تیرماه برگزار می‌ شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر