logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۰۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

توسعه کارگاه‌ های صنایع دستی برنامه میراث فرهنگی زنجان برای تحقق شعار سال است/ شناسنامه‌ دار کردن کارگاههای صنایع دستی و مسگری

توسعه-کارگاه‌-های-صنایع-دستی-برنامه-میراث-فرهنگی-زنجان-برای-تحقق-شعار-سال-است-شناسنامه‌-دار-کردن-کارگاههای-صنایع-دستی-و-مسگری-

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: توسعه کارگاه‌ های صنایع دستی روستایی از مهمترین برنامه‌ های میراث فرهنگی زنجان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

یحیی رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: یک هزار و 800 اثر تاریخی و باستانی در استان زنجان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 746 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: بیشتر این آثار در شهرستان زنجان واقع شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر مسیرهای گردشگری و طبیعت‌گردی در استان زنجان طراحی شده است، بیان داشت: نقشه‌ های اجرایی مسیرهای طبیعت‌ گردی در زنجان آماده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه زنجان مهمترین کانون گردشگر فرست محسوب می شود،ادامه داد: از این نظر تقویت و ساماندهی محورهای گردشگری اهمیت بالایی دارد.

رحمتی با اشاره به فعالیت بیش از 500 نفر در کارگاههای صنایع دستی و مسگری استان زنجان، گفت: شناسنامه‌ دار کردن آنها در راستای حمایت بیشتر در دستور کار قرار دارد.

وی توسعه کارگاه‌ های صنایع دستی روستایی را از مهمترین برنامه‌ های این سازمان در سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید عنوان کرد و گفت: گردشگری به عنوان عامل توسعه در برنامه‌ های اقتصادی قرار نگرفته است که ضروری است به این امر توجه ویژه شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر