logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۰۹۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

خوش‌خیالی ترامپ برای مذاکره با ایران

خوش‌خیالی-ترامپ-برای-مذاکره-با-ایران
شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک دیپلمات آمریکایی گزارش داد که ترامپ پس از پیشنهاد تماس به مقام‌های ایران، شماره تلفنی را به سوئیس داد تا در اختیار آنها بگذارد.

به گزارش موج رسا; سی ان ان در تارنمای خود نوشت: یک منبع دیپلماتیک گفت که کاخ سفید پس از پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به مقام های ایرانی برای تماس با وی، شماره تلفنی را به سوئیس داده که در اختیار تهران بگذارد.

 
این منبع دیپلماتیک در عین حال گفت: احتمالا سوئیس این شماره را در اختیار ایران قرار نمی دهد، مگر آنکه مقام های ایرانی به صورت مشخص درخواست دریافت این شماره را داشته باشند؛ اما ظاهرا خیلی بعید است که ایرانی ها این کار را بکنند.
 
به نوشته سی ان ان، مقام های کاخ سفید مدعی هستند که پیشنهاد ترامپ صادقانه است.
 
ترامپ روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری پیشنهاد گفت و گو را داد و گفت: کاری که آنها باید انجام دهند این است که با من تماس بگیرند و [به صحبت] بنشینند.
 
وی افزود: آنها باید تماس بگیرند. اگر این کار را انجام بدهند ما آماده صحبت با آنها هستیم. دوست دارم آنها با من تماس بگیرند.این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا یک روز پیش از آن در ادامه رفتارهای خصمانه با مردم ایران، با صدور فرمانی اجرایی، بار دیگر تحریم هایی را علیه بخش آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران اعمال کرد.
 
فرمان اجرایی ترامپ روز چهارشنبه در سالروز خروج یکجانبه از توافق بین المللی و مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد و اعمال تحریم های غیرقانونی صادر شد.
 
«مجید تخت روانچی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل در واکنش به پیشنهاد ترامپ برای گفت وگو با ایران اظهار داشت: رئیس جمهوری آمریکا ابتدا باید پاسخ دهد چرا میز گفت وگو را ترک کرد. چه تضمینی وجود دارد که او در گفت وگوهای آتی میان ایران و آمریکا دوباره بدقولی نکند؟
 
پیشتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفته بود: میز مذاکره ای هست که هنوز هم وجود دارد. ما آن میز مذاکره را ترک نکردیم. ایالات متحده طرفی بود که میز مذاکره را ترک کرد. بقیه اعضای برجام هنوز آنجا هستند.
 
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر