logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۰۹۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
پشت پرده سفر غیر منتظره وزیر امور خارجه آمریکا به بغداد؛

نیویورک تایمز: پمپئو از ترس کشتار آمریکایی‌ها توسط مجاهدین عراقی به جای آلمان به عراق رفت!

نیویورک-تایمز:-پمپئو-از-ترس-کشتار-آمریکایی‌ها-توسط-مجاهدین-عراقی-به-جای-آلمان-به-عراق-رفت!
روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی درباره سفر غیرمنتظره وزیر خارجه این کشور به عراق خبر داد، این سفر به دلیل نگرانی‌های آمریکایی‌ها درباره تهدید ایران و نیروهای نزدیک به این کشور برای نیروها و نظامیان آمریکایی مستقر در عراق انجام شد.

به گزارش موج رسا; روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی درباره سفر غیرمنتظره وزیر خارجه این کشور به عراق خبر داد، این سفر به دلیل نگرانی‌های آمریکایی‌ها درباره تهدید ایران و نیروهای نزدیک به این کشور برای نیروها و نظامیان آمریکایی مستقر در عراق انجام شد.


در این گزارش آمده است: مایک پامپئو سفر خود به آلمان را برای انجام یک سفر از قبل اعلام نشده به عراق لغو کرد تا به رهبران عراقی درباره تشدید خطرات نیروهای ایران و متحدان این کشور برای آمریکایی‌ها فشار بیاورد.
نیویورک تایمز همچنین خبر داد که سفر 4 ساعته پامپئو به عراق محرمانه انجام شد و بعد از اتمام آن، رسانه‌ها خبر این سفر را رسانه‌ای کردند.


در بخش دیگری از این گزارش آمده که سفر پامپئو به عراق به دنبال انتشار خبرهای اخیر درباره توافق 53 میلیارد دلاری و 30 ساله قریب‌الوقوع بغداد با شرکت آمریکایی «اکسان موبیل» و شرکت چینی «پترو چاینا» صورت گرفت. خود پامپئو در اظهاراتی بعد از انجام این سفر به خبرنگاران گفت که چنین قراردادهایی "برای اینکه عراق از انرژی ایران جدا شود، مهم هستند".


شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» آمریکا هم در گزارشی درباره این سفر، انجام آن را به موضوع نگرانی آمریکا از تهدید نیروهای آمریکایی در عراق مرتبط دانست.


طبق این گزارش، پامپئو قبل از رسیدن به بغداد در جمع تعدادی از خبرنگاران گفته بود که به دلیل بروز نشانه‌هایی مبنی بر تشدید "فعالیت ایران" در عراق، سفر به برلین و دیدار از قبل برنامه ریزی شده خود با صدراعظم و وزیر خارجه آلمان را لغو کرد.


منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر