logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۰۸۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو فراکسیون امید مجلس:

آمریکایی‌ها زبان مذاکره را نمی‌فهمند/ اقدام عملی دولت پیام خوبی برای بدعهدی‌‌های غربی‌ها است

آمریکایی‌ها-زبان-مذاکره-را-نمی‌فهمند-اقدام-عملی-دولت-پیام-خوبی-برای-بدعهدی‌‌های-غربی‌ها-است

عضو فراکسیون امید مجلس‏ با اشاره به اعلام توقف دو تعهد ایران در برجام توسط رئیس جمهور گفت: آمریکایی‌ها زبان مذاکره نمی‌فهمند‏.

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگارموج رسا; با اشاره به اعلام توقف دو تعهد ایران در برجام توسط رئیس جمهور اظهار کرد: جمهوری اسلامی تا جایی که می‌توانست برای عمل به مفاد برجام تلاش کرد و به تعهداتش عمل نمود و این اقدام عملی در برخورد با بدعهدی‌ها به جا و نیاز فضای کنونی بود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از نظر اخلاقی و قانونی متعهد برجام بود، عنوان کرد: طرف مقابل کار را به جایی رساند که نخواست کارها طبق معاهده و توافق پیش برود یعنی زبان قانون را نمی‌فهمد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها زبان تفاهم و تعامل را نمی‌فهمند، ابراز کرد: وقتی ما می‌بینیم که طرف مقابل زبان دیگری را می‌فهمد بنابراین باید تغییر رویه داده و با زبانی غیر از زبان تفاهم و تعامل با او برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه منافع ما ایجاب می‌کند که درمقابل بدعهدی‌های دشمن پاسخ مناسبی داشته باشیم، گفت: وقتی طرف مقابل به صورت یک طرفه این معاهده را به هم می‌زند و مسائل دیپلماتیک را قبول ندارد بنابراین به خاطر منافع مردم ‌مان باید تغییر رویه دهیم.

بیگدلی با تاکید بر اینکه صبر اضافی در مقابل بدعهدی‌ها و دشمنی آمریکا به منافع مردم ضربه می‌زند، افزود: جمهوری اسلامی به اندازه کافی به طرفین قرارداد فرصت داد تا مسائل دیپلماسی را رعایت کند اما متاسفانه دشمن قصد دارد به زندگی مردم فشار وارد کند بنابراین باید در مقابل این دشمنی‌ها ایستاد و پاسخ قاطعی داد.

وی بیان کرد: در مورد برجام و مسائل بعد از آن به اندازه کافی مذاکره شده و ما مراعات لازم را در این زمینه داشتیم اما باید توجه داشت که مراعات بیش از اندازه سبب تحلیل اشتباه طرف مقابل یا پررویی او می‌شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی‌ها به خاطر منافع خود بدعهدی‌هایی را انجام دادند، اظهار کرد: اروپایی قصد دارند زرنگی کرده و هم آمریکا را در دست‌شان نگه دارند و هم مانع از دست دادن منافع شان از جانب ایران شوند، در حالی که به تعهداتش شان عمل نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نباید به اروپایی‌ها امید داشت، ابراز کرد: اروپایی‌ها به هیچ وجه به ما کمک نخواهند کرد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر