logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۰۸۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

پیش‌بینی مبارزه با آفت سن گندم در 95 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان

پیش‌بینی-مبارزه-با-آفت-سن-گندم-در-95-هزار-هکتار-از-اراضی-کشاورزی-استان-زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به آفت سن گندم در برخی از مزارع استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود مبارزه با آفت سن گندم در 95 هزار هکتار از اراضی استان زنجان انجام شود.

به گزارش موج رسا; حسین جعفری امروز در سومین جلسه ستاد سن با بیان اینکه امسال تولید 550 هزار تن و خرید 500 هزار تن گندم در استان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر مزارع گندم استان وضعیت مطلوبی دارند و لازمه تحقق این میزان تولید، کنترل و مبارزه جدی و به موقع با آفات و بیماریهای گندم و بویژه علف‌های هرز مزارع است.

وی با تاکید بر ارائه آموزش‌های مقابله‌ای گفت: اهمیت و لزوم اطلاع‌رسانی به موقع و ارائه آموزش‌های لازم به بهره‌بردارن در تمام شهرستان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

سولماز حدادی، مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی جهادکشاورزی استان نیز در این جلسه تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و ترویجی در خصوص کنترل و مقابله با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز گندم و کلزا در مناطق مختلف استان در حال اجرا است و در این راستا از طریق برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز اطلاع‌رسانی‌های لازم به بهره‌برداران انجام می‌گیرد.

در ادامه جلسه موضوع مبارزه با علف‌های هرز در سطح 10 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان مطرح شد و همچنین موضوع سطح مبارزه با علف‌های هرز در مزارع به 24 هزار هکتار عنوان شد.

در ادامه جلسه مبارزه با آفت ملخ مراکشی در شهرستان طارم نیز مطرح که کار مبارز ه با این آفت نیز از اسفند ماه سال گذشته آغاز و تاکنون در سطح 4 هزار و 500 هکتار علیه این آفت مبارزه شده و طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته عملیات مبارزه با ملخ مراکشی در این شهرستان به 13 هزار هکتار می‌رسد.

مبارزه با آفت سن مادر در استان نیز هم‌اکنون به 170 هکتار رسیده و براساس برآوردهای انجام شده توسط جهادکشاورزی زنجان امسال در سطح 15 هزار هکتار علیه سن مادر و 80 هزار هکتار علیه پوره سن عملیات مبارزه انجام خواهد شد.

گفتنی است، در این جلسه هرکدام از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها گزارشی از وضعیت مزارع گندم و جو در شهرستان مربوطه ارائه کردند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر