logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۰۸۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
به دلیل موفقیت چشمگیر؛

بیمارستان امام حسین (ع) زنجان سومین بیمارستان برتر کشور در ترویج زایمان طبیعی

بیمارستان-امام-حسین-(ع)-زنجان-سومین-بیمارستان-برتر-کشور-در-ترویج-زایمان-طبیعی

بیمارستان امام حسین (ع) زنجان به دلیل موفقیت چشمگیردر ترویج فرهنگ زایمان های طبیعی و کاهش سزارین و ارتقاء سطح سلامت مادر و نوزاد به عنوان سومین بیمارستان برتر کشور در این حوزه انتخاب شد.

به گزارش موج رسا; علی محمدی در آئین تجلیل از ماماهای مراکز درمانی تامین اجتماعی  استان با اشاره به اقدامات بیمارستان امام حسین(ع) در حوزه زایمان طبیی اظهار کرد: سالانه میلیونها نفر از عفونتها و ناتوانایی های که به خاطر پیشگیری از مادرشدن به وجود می آیند رنج می برند

مدیر درمان استان زنجان  به تلاش وقفه سازمان بهداشت جهانی در جهت کاهش آسیب و مرگ و میر مادران پرداخت و گفت: سازمان بهداشت جهانی به همراه تعداد وسیعی از دیگر شرکای بین المللی متعهد می شوند تا مرگ و میر و امراض ناشی از زایمان مادران را کاهش داده و  راه دسترسی به مراقبت های  مامایی را در سراسر جهان تسهیل بخشند.

در ادامه مراسم مرتضوی رئیس بیمارستان امام حسین (ع) زنجان موفقیت بیمارستان امام حسین (ع) زنجان بعنوان سومین بیمارستان برتر کشور  در ترویج زایمان طبیعی را تبریک گفت و افزود: در کاهش آمار سزارین و ارتقاء خدمات به مادران ، با هدف عملیاتی نمودن اهداف شاخصهای توسعه گامهای اساسی برداشته ایم.

وی اهمیت آموزش مادران را قبل از بارداری بسیار مهم خواند و عنوان کرد: بیش از 34 % از زایمانهای انجام شده در کلاسهای آموزشی شرکت کرده بودند:

دکتر مرتضوی آمار زایمانهای طبیعی در سال 97 را قریب به 3000 مورد اعلام کرد و گفت: 87 % این زایمانها با حضور بستگان بیمار انجام شده است.

این مقام مسئول به امکانات و تجهیزات این مرکز درمانی را بسیار پیشرفته دانست و  افزود: هم اکنون 3 اتاق LDR در بیمارستان امام حسین (ع) زنجان فعال است و حدود 67% بیماران بستری زایمان در آب و زایمانهای بی درد را در این مرکز درمانی تامین اجتماعی تجربه کرده اند.

گفتنی است بیمارستان امام حسین (ع) زنجان به دلیل موفقیت چشمگیردر ترویج فرهنگ زایمان های طبیعی و کاهش سزارین و ارتقاء سطح سلامت مادر و نوزاد به عنوان سومین بیمارستان برتر کشور انتخاب و هفته گذشته لوح تقدیر از سوی معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور  در تهران دریافت کرد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر