logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۰۸۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

بخش هایی از سند 2030 به صورت «چراغ خاموش» در حال اجراست

بخش-هایی-از-سند-2030-به-صورت-«چراغ-خاموش»-در-حال-اجراست

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت دردآور این است که سند ۲۰۳۰ در پاره ‌ای از موارد به‌ صورت چراغ خاموش در حال اجراست و انسان نمی داند این درد را به چه کسی باید بگوید.

به گزارش موج رسا; به نقل از قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که لایه هایی از آموزش و پرورش همچنان به دنبال اجرایی کردن سند 2030 هستند بیان داشت: امیدواریم کسانی که به دنبال اجرای این سند استعماری هستند به خود بیایند و ان‌ شاء الله متوجه شوند که خروجی سند ۲۰۳۰ به تعبیر رهبر معظم انقلاب چیزی جُز تربیت افراد نوکر و رعیت برای غرب نیست.
وی ادامه داد: فراموش نمی کنیم که آقای رئیس‌ جمهور چگونه از این سند دفاع می کرد و دستور اجرایی شدنش را داد که البته بعد از آن، اعتراض مراجع عظام و رهبری معظم و دیگر کارشناسان و افراد دلسوز سبب شد تا جلوی اجرای کامل آن گرفته شود؛ اما با این حال به نظر می رسد که متأسفانه عده ای همچنان به دنبال اجرایی کردن این سند هستند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس همچنین خاطرنشان کرد: امروز وقتی آقای ترامپ می‌ گوید عربستان جز پول چیزی ندارد و ما می ‌خواهیم آن ها را بدوشیم و البته عربستانی‌ ها هم خم به ابرو نمی ‌آورند، این امر مصداق بارز اجرای سند ۲۰۳۰ است و به وضوح می ‌بینیم که عربستان به نوکر تربیت ‌شده ای برای آمریکا تبدیل شده است. حالا باید پرسید آیا آقای رئیس‌جمهور که فریب خورد و این سند را ابلاغ کرد؛ آیا می‌ خواست ایران را به اینجا برساند؟

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: سند ۲۰۳۰ را یک ‌شبه اجرا کردند؛ ولی چرا باید سند تحول سالیان سال خاک بخورد و امروز و فردا بکنند. متأسفانه اراده لازم وجود ندارد و این نشان می دهد که پاره ‌ای از مسئولان اعتقادی به اجرایی کردن سند تحول ندارند.

وی افزود: البته آقایان گزارش می ‌دهند که ۳۰ تا ۵۰ درصد در این حوزه حرکت داشته ایم اما پرسش ما این است که اگر اجرای سند تحول تا این حد پیشرفت داشته است؛ پس چرا از افزایش خشونت در مدارس سخن در میان است؟ به بیان دیگر سؤال اینجاست که اگر واقعاً این سند اجرایی شده؛ چرا آمار آسیب‌ ها بیشتر شده است؟

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به اینکه واقعیت میدانی هم نشان از پیشرفت در اجرای سند تحول ندارد تشریح کرد: در این باره می توان گفت که تغییر نظام آموزشی به ۶-۳-۳ در نگاه مسئولان اجرایی مهم ترین بخش اجرایی شده سند تحول است و از این رو، بنده چنین برداشت می کنم که در مقام اجرا و عمل، کمتر از ۱۰ درصد سند تحول اجرا شده است.

این نماینده مردم در مجلس همچنین با اشاره به کاهلی دولت در ارائه لایحه‌ نظام رتبه‌ بندی فرهنگیان گفت: متأسفانه دولت در این رابطه امروز و فردا می‌ کند؛ در عین حال باید توجه داشت که چون این طرح بار مالی دارد؛ بنابراین مجلس نمی ‌تواند به طور مستقیم به آن ورود پیدا کند و البته دولت هم قرار بود لایحه ای ارائه دهد که متأسفانه تقریباً نزدیک به ۵ سال است این کار را انجام نداده است و علت آن هم مشخص نیست!

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر