logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۰۷۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:

اعتباری برای مرمت و بازسازی مناطق سیل زده زنجان ارسال نشده است/ عدم ساحل سازی و تثبیت بستر رودخانه قزل اوزن در سنوات گذشته

اعتباری-برای-مرمت-و-بازسازی-مناطق-سیل-زده-زنجان-ارسال-نشده-است-عدم-ساحل-سازی-و-تثبیت-بستر-رودخانه-قزل-اوزن-در-سنوات-گذشته

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: تا کنون اعتباری برای مرمت و بازسازی مناطق سیل زده استان زنجان به مدیریت بحران ارسال نشده است.

علی باقری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بیشترین مراجعات از شهرستان های زنجان و طارم و روستاهای حاشیه رودخانه قزل اوزن است.

 وی با بیان اینکه بندهای عمومی و انهار کشاورزی استان به ویژه در این مناطق در سیل اخیر دچار آسیب شده است، افزود:ضروری است با همکاری دستگاه های اجرایی ماشین آلات لازم در اختیار این افراد قرار گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هزینه های جانبی سیل زدگی برخی مناطق استان زنجان را اهالی متقبل می شوند اما با توجه به قرار گیری در فصل کار، باید عملیات کشاورزی آغاز شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به عدم ساحل سازی و تثبیت بستر رودخانه در حاشیه رودخانه قزل اوزن در سنوات گذشته، بیان داشت: این امر موجب شده تا در اثر افزایش دبی آب و تغییر ایجاد شده خسارت های بسیاری به اراضی کشاورزی وارد شود.

باقری با اشاره به مراجعات مردم به آب منطقه ای زنجان برای جبران خسارت، بیان داشت: برخی از این اراضی در حریم بستر بوده است اما برخی دیگر سالیان متمادی است که کار کشاورزی انجام می شود.

این مسئول تصریح کرد: تغییر بستر رودخانه موجب شده تا برخی از کشاورزان متضرر شوند که ضروری است این افراد با کشاورزانی که در حریم رودخانه اقدام به کشت کرده اند، متفاوت دیده شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به ادامه بارندگی ها و افزایش خسارت ناشی از سیل در استان زنجان، گفت: هنوز خسارت وارد شده جمع بندی کامل نشده است.

باقری گفت:خسارت سرمازدگی به بخش کشاورزی استان زنجان تا دو سه روز آینده جمع بندی می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر