logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۰۷۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

امکان صادرات و واردات هوایی در استان زنجان فراهم می‌شود/ واردات مستقیم دام زنده اروپای شرقی و آسیای میانه از طریق فرودگاه زنجان

امکان-صادرات-و-واردات-هوایی-در-استان-زنجان-فراهم-می‌شود-واردات-مستقیم-دام-زنده-اروپای-شرقی-و-آسیای-میانه-از-طریق-فرودگاه-زنجان

معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به برنامه مدیریت استان برای تسهیل صادرات و واردات گفت: امکان صادرات و واردات هوایی در استان زنجان فراهم می‌شود‏.

فرامرز نیک سرشت در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برنامه مدیریت استان برای فراهم کردن امکان صادرات و واردات از فرودگاه زنجان اظهار کرد: مجوز واردات دام زنده در کشور صادر شده و در این راستا چند بخش خصوصی در استان اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان اینکه تمام مقدمات برای این امر فراهم است، ابراز کرد: هم نظارت کشتارگاهی و هم توان فرودگاهی را در استان برای به نتیجه رسیدن این موضوع داریم.

معاون اقتصادی استان زنجان با اشاره به اینکه در جلسه‌ای که با حضور استاندار زنجان داشتیم فرودگاه برای برقراری این موضوع اعلام آمادگی کرد، افزود: یکسری تجهیزات برای حمل و نقل وجا به جایی نیاز داریم که هماهنگی‌ها در این خصوص نیز با تهران انجام شده است.

وی با بیان اینکه منتظر اخذ مجوز بخش خصوصی استان هستیم، خاطرنشان کرد: فراهم شدن امکان صادرات و واردات از فرودگاه زنجان ابتدا از واردات دام زنده آغاز خواهد شد.

نیک‌سرشت با تاکید بر اینکه این آمادگی را داریم تا صادرات و واردات را از طریق هوایی تسهیل کنیم، عنوان کرد: فرودگاه زنجان توان فرود و پرواز هواپیماهای باری و سنگین را دارد.

وی با بیان اینکه واردات نخستین محموله دام زنده با تصمیم بخش خصوصی انجام خواهد شد، گفت: کاری که از دست ما برمی‌آید، تامین زیرساخت بوده که این کار را انجام داده‌ایم.

معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید مجوزهای لازم را از وزارت جهاد کشاورزی اخذ کند، اظهار کرد: دام زنده قرار است از اروپای شرقی و آسیای میانه وارد استان شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر