logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۰۷۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

آمریکا نمی‌تواند جلو صادرات نفت ایران را بگیرد/ پایگاه‌های آمریکا در تیررس ایران است

آمریکا-نمی‌تواند-جلو-صادرات-نفت-ایران-را-بگیرد-پایگاه‌های-آمریکا-در-تیررس-ایران-است-

امام جمعه زنجان به اقدامات آمریکا در جلوگیری از صادرات نفت ایران گفت: هیچ کشوری توان جبران حذف نفت ایران از بازار را ندارد و آمریکا هم نمی‌تواند جلو صادرات نفت ایران را بگیرد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان به سالروز قطع رابطه ایران و آل سعود به واسطه یک بهانه که در واقع موضوع دولت و ملت ایران نبود، اشاره و اظهار کرد: باید متوجه بود که این رژیم‌ها در پشت پرده با رژیم صهونیستی روی هم ریخته و برای امریکا خوش رقصی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سعودیها نمی‌توانند جای خالی نفت ایران را در صادرات جهانی پر کنند افزود: روزانه 20 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز عبور می‌کند و باید بدانند این تنگه دست کدام کشور است.

امام جمعه زنجان با اشاره به مدعی بودن به اسلامی بودن چند دولت عربی و هم پیمان شدن آنها با اسرائیل در پشت پرده عنوان کرد: این موضوع در اثر فشار لابی صهیونیست‌ها و آمریکا اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از این کشورها هنوز جرات نمی‌کنند این سازش خود را علنی مطرح کنند گفت: این کشورها به فکر خود شیرینی به آمریکا هستند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر نوکری رژیم‌هایی مانند آل سعود برای امریکا گفت: سفیر آمریکا در عربستان سعودی نقش تعیین کننده در اقدامات آل سعود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ترامپ سعودی‌ها را به گاو شیرده تشبیه کرده و آنها نیز به این لقب خود افتخار می‌کنند و همواره خود را نوکر آمریکا می‌دانند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری که براساس آموزه‌های دینی، قرآنی و سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ضد ظلم و ضد استکبار در مقابل قلدری، تجاوزگری اشغال رژیم جعلی اسرائیل ایستاده است بیان کرد: ایران به جای خوش رقصی به آمریکا روابط خود را با تمام اقتدار قطع می‌کند.

وی با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا در تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران گفت: نباید فراموش کرد که سپاه نیروی نظامی کشور ایران بر اساس قانون اساسی است و ایران هم در یک عمل متقابل نیروهای نظامی امریکایی را تروریست معرفی کرده است که این اقدام جای تقدیر دارد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اعدام اخیر 32 نفر از شیعیان توسط سعودیها بیان کرد: مجامع بین‌الملل و مدعیان حقوق در مقابله با این اقدام کجا هستند چرا در برابر این جنایت عربستان لال هستند.

وی خاطر نشان کرد: مجامع بین‌الملل و مدعیان حقوق در برابر این جنایت سعودی‌ها سکوت کردند و فقط تنها جرم این افراد شیعه بودن آنها است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تحلیل‌گران خارجی اعلام می‌کنند آمریکا می‌خواهد دنیا را به آتش بکشد افزود: دنیا باید در برابر این یکه‌تازی آمریکا بسیج شوند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر