logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۰۷۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
گزارش؛

آلودگی بصری آسفالت آزاده راه زنجان- قزوین/ از نبود روشنایی در شب تا واگذاری ایجاد روشنایی 30 کیلومتر به پیمانکار

آلودگی-بصری-آسفالت-آزاده-راه-زنجان-قزوین-از-نبود-روشنایی-در-شب-تا-واگذاری-ایجاد-روشنایی-30-کیلومتر-به-پیمانکار

وضعیت نامطلوب و کج سلیقگی در آسفالت کشی در آزاد راه زنجان - قزوین موجب آلوذدگی بصری در این مسیر پرتردد شده است.

به گزارش موج رسا; از سمت زنجان که به تهران حرکت می کنی تنها چند دقیقه که از عوارضی زنجان رد می شود، با صحنه هایی مواجه می شوید که برق از چشمتان می پرد.

تکه های بزرگ آسفالت به شکل ناهنجاری آلودگی بصری در آزاده راه زنجان – قزوین ایجاد کرده است و تا مسافتی این وضعیت ادامه دارد.

علاوه بر آسفالت کاری ناهنجار اگر در شب رانندگی می کنید حتما با نبود روشنایی در برخی مسیرها و روشن نبودن برخی چراغ های دیگر مواجه می شوید که موجب می شود تا در تاریکی نتوانید به خوبی راه را ببنید.

در واقع روز و شب آزاده راه زنجان به قزوین هر دو دارای مشکلات عدیده ای است.

این آزاد راه که زنجان را به قزوین متصل می کند و بخش عمده ای از ارتباطات جاده ای غرب و مرکز کشور را عهده دار است، دارای مشکلات عدیده ای است.

 این بزرگراه ، از مهم ترین و استراتژیک ترین راه های مواصلاتی کشور به شمار می رود و احداث آن نقش مهمی در کاهش تلفات جاده ای داشته است.

اگر چه وضعیت نامناسب آسفالت این آزاد راه مردم را آزار می دهد اما کیفیت پایین آسفالت انجام شده نیز دردی را دعوا نمی کند و موجب آلودگی بصری این محور شده است.

متاسفانه در طول سال های اخیر برغم آن که  این آزاد راه مدام در حال لکه گیری و آسفالت و بهسازی است، اما حکایت همچنان باقی است.

رئیس پلیس راه استان زنجان نیز پیش از این  نبود روشنایی و وضعیت خراب آسفالت را موجب افزایش تصادفات عنوان کرده بود.

عباس مظفری با بیان اینکه نبود روشنایی کافی در شب و وضعیت خراب مسیر و وجود چاله موجب افزایش تصادفات می‌ شود، گفت: امیدواریم با همت مسؤولان مشکلات آزادراه به ویژه در طرف زنجان بر طرف شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا از واگذاری ایجاد روشنایی در 30 کیلومتر از آزادراه های زنجان – قزوین و زنجان – تبریز به پیمانکار خبرداد و گفت: اعتبار لازم تامین شده و در مراحل قانونی برای واگذاری به پیمانکار است.

علی اکبری خاطرنشان کرد: گردنه ها، تقاطع‌ همسطح و غیرهمسطح و نقاط پرحادثه در مسیرهای پرترافیک در اولویت برنامه‌ ایجاد روشنایی قرار دارند.  وی گفت: در حال حاضر 120 کیلومتر از گردنه ها، تقاطع و پارکینگ آزاد راه ها و جاده های این استان روشنایی دارند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر