logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۰۶۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

زمین‌های بلااقدام در شهرکهای صنعتی تعیین تکلیف شود/ از ظرفیت نخبگان و جوانان در بخش صنعت استفاده شود

زمین‌های-بلااقدام-در-شهرکهای-صنعتی-تعیین-تکلیف-شود-از-ظرفیت-نخبگان-و-جوانان-در-بخش-صنعت-استفاده-شود

امام جمعه زنجان با تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان گفت: انتظار دارم شرکت شهرکهای صنعتی تعامل سازنده‌ای با پارک‌های علم و فناوری داشته و در راستای حمایت از جوانانی که ایده‌ها و طرح‌های جدید دارند گام بردارد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در دیدار با مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان اظهار کرد: باید از ظرفیت موجود در شهرکهای صنعتی استان نهایت استفاده صورت بگیرد؛ البته این امر مستلزم این است که قراردادهایی که در سالهای گذشته منعقد شده و به سرانجام نرسیده‌اند و موجب معطل ماندن زمین در شهرکها شده‌اند در سریع ترین زمان تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرکهای صنعتی مانند نهادهای حمایتی نیست تصریح کرد: شهرکهای صنعتی محیط صنعت و اشتغال است و باید برای جامعه تولید ثروت بکند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر پایش و پالایش مشکلات موجود واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی به صورت مستمر خاطر نشان کرد: برای سرمایه‌گذاری در شهرکهای صنعتی باید فرصت را به کسانی داد که دانش، سرمایه و توان لازم را داشته و به عبارتی کننده کار باشند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از توانمندی نخبگان و جوانان تاکید کرد: انتظار دارم شرکت شهرکهای صنعتی تعامل سازنده‌ای با پارک‌های علم و فناوری داشته و در راستای حمایت از جوانانی که ایده‌ها و طرح‌های جدید دارند گام بردارد.

ایرج احمدی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان در این جلسه با ارایه گزارشی اجمالی از عملکرد شرکت در سال 97 گفت: در سال گذشته با تمام توان کار کردیم و توانستیم با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در جذب منابع مالی در کشور رتبه نخست را کسب کنیم .

وی افزود: واگذاری 63 هکتار زمین در قالب 200 فقره قرارداد، به بهره برداری رسیدن 116 واحد در سطح شهرکهای صنعتی استان، اخذ مجوز زیست محیطی شهرک صنعتی سلطانیه و واگذاری زمین به متقاضیان، تکمیل زیرساخت‌های ناحیه کارگاهی ظریفان و به بهره برداری رساندن آن به عنوان نخستین مجتمع کارگاهی صنایع دستی کشور، راه اندازی کلینیک صنعت، آغاز توسعه خوشه چاقوی زنجان، کسب رتبه نخست در احیای آبهای صنعتی در کشور و اخذ 1000 فقره سند تک برگی برای شهرکهای صنعتی استان از جمله اقدامات صورت گرفته در سال 97 می‌باشد.

احمدی با اشاره به جدیت شرکت شهرکهای صنعتی در تعیین تکلیف قراردادهای راکد تصریح کرد: سال گذشته 8 هکتار از زمین‌های بلااقدام در شهرکهای صنعتی استان تعیین تکلیف شدند. البته بحث خلع ید باید روند و پروسه حقوقی خود را طی کند که کمی زمانبر است.

وی با قدردانی از همکاری مسئولان و دستگاههای اجرایی استان در راستای تحقق اهداف شرکت شهرکهای صنعتی تصریح کرد: برای امسال هم 5 برنامه محوری و شاخص در نظر گرفته ایم که از جمله آنها می توان به بهره برداری از شهرک صنعتی شهید شهریاری (زنجان4) ، احداث ناحیه کارگاهی صنایع دستی نیکان و آغاز توسعه خوشه مس استان زنجان اشاره کرد که امیدوارم با رهنمودها و حمایت‌های مسئولان ارشد استان و نیز همکاری سایر نهادهای ذیربط به سرانجام مطلوب برسند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر