logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۰۶۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی:

صادرات 520 میلیون دلاری گیاهان دارویی از کشور/ از طرح توسعه گیاهان دارویی حمایت می‌کنیم

صادرات-520-میلیون-دلاری-گیاهان-دارویی-از-کشور-از-طرح-توسعه-گیاهان-دارویی-حمایت-می‌کنیم

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش صادرات گیاهان دارویی در سطح کشور به 520 میلیون دلاری گفت: این ظرفیت در کشور وجود دارد و از طرح توسعه گیاهان دارویی حمایت می‌کنیم.

به گزارش موج رسا; حسین زینلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته ترنور مالی گیاهان دارویی در دنیا ۴۰۰ میلیارد دلار بوده است و قرار است این عدد در سال ۲۰۵۰ به ۵ هزار میلیارد دلار برسد و این موضوع نشان می دهد توجه ویژه ای به گیاهان دارویی در جهان وجود دارد.

وی افزود: سال گذشته با وجود تحریم‌ها و مشکلات بسیاری که سر راه صادرکنندگان بود صادرات گیاهان دارویی در کشورمان با ۷۰ میلیون دلار افزایش به ۵۲۰ میلیون دلار رسید.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گیاهانی همچون زعفران، گل محمدی، زیره، شیرین بیان، گشنیز و موسیر را از جمله گیاهان دارای ارزش آفرینی زیاد در کشور عنوان و تاکید کرد: در صورت کشت و تولید ارگانیک گیاهان دارویی در کشور هیچ نگرانی در زمینه بازار فروش وجود نخواهد داشت.

وی تامین نهاده را از مشکلات حوزه تولید گیاهان دارویی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: زعفران، زیره، زرشک، اناب و تخم شربتی از جمله گیاهانی هستند که ظرفیت بسیار خوبی برای تولید در کشور دارند و آینده درخشانی برای آن ها پیش بینی می شود.

زینلی با تاکید بر توسعه کشت گیاهان بومی در کشور ادامه داد: کشت گیاهان دارویی باید با هدف اشتغالزایی و درآمدزایی انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از گیاهان دارویی از جمله زیره سیاه در مناطق کوهستانی، بدون آب به راحتی قابلیت تولید دارند، تصریح کرد: طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان را از نظر منابع مالی و ارایه آموزش های مختلف به طور ویژه حمایت خواهیم کرد.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید بر روی کشت و تولید چند گیاه دارویی در استان زنجان متمرکز شد، عنوان کرد: موسیر از جمله گیاهانی است که در حال حاضر به هیچ عنوان مشکل بازار فروش ندارد و برای کشت در استان زنجان توصیه می شود.

وی طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل اتحادیه ملی گیاهان دارویی در کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر بورس برخی گیاهان دارویی از جمله زعفران و زیره سبز در کشور راه اندازی شده و امید است صندوق و بورس گیاهان دارویی در استان زنجان نیز راه اندازی شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر