logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۰۶۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سفیر اندونزی در ایران:

محصولات ایرانی مورد اطمینان مردم اندونزی است/ روابط حسنه فرهنگی ایران و اندونزی

محصولات-ایرانی-مورد-اطمینان-مردم-اندونزی-است-روابط-حسنه-فرهنگی-ایران-و-اندونزی

سفیر اندونزی در ایران گفت: محصولات و غذاهای کشور ایران مورد اطمینان مردم اندونزی است.

به گزارش موج رسا; اوکتاویان علیم‌الدین در حاشیه پنجمین جشنواره غذاهای اکو - جاده ابریشم در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در کشور اندونزی غذاهایی با گواهی حلال آماده می شود که می ‌توان به راحتی و مطمئن آن‌ها را مصرف کرد. 

وی با بیان اینکه اندونزی دارای صنعت غذایی حلال است،خاطرنشان کرد:محصولات و غذاهای کشور اندونزی نیز مورد اطمینان ایرانی ‌ها است.

سفیر اندونزی در ایران با اشاره به تبادلات اندونزی با ایران،افزود:  این دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه غذا  همکاری ‌های نزدیکی دارند.

علیم ‌الدین با بیان اینکه زعفران، عسل، زیتون و خرمای ایران در اندونزی معروف است،خاطرنشان کرد: اندونزی از دیرباز با کشور ایران روابط حسنه ای دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه ‌های فرهنگی و امنیتی نیز با ایران روابط مناسبی داریم. 

گفتنی است، پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم با حضور سفرا و دیپلمات های ۹ کشور جهان، نمایندگان سازمان همکاری اقتصادی اکو،  معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور و استاندار زنجان و آشپزهای کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم در زنجان آغاز بکار کرد.

در این مراسم سفرای یونان، کرواسی، اندونزی، اتریش، قزاقستان و ترکمنستان و دیپلمات های اندونزی، ترکمنستان، ترکیه، افغانستان،تاجیکستان، عمان و نیز نمایندگان تجاری سفارت روسیه، معاونین و اعضای سازمان اکو و مدیران وزارت امور خارجه حضور داشتند.

در پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم آشپزهای کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم طی ۴ روز به طبخ غذاهای بومی و منطقه ای خود خواهند پرداخت .

گفتنی است: این جشنواره ۲۹ فروردین الی ۱ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی زنجان-کاسپین در حال برگزاری است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر