logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۰۶۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

نیروهای مسلح در کنار دولت در خدمات‌رسانی به سیل زدگان صحنه‌های زیبایی را آفریدند/ ارتش و نیروهای مسلح امروز به افتخار بزرگ خودکفایی رسیدند

نیروهای-مسلح-در-کنار-دولت-در-خدمات‌رسانی-به-سیل-زدگان-صحنه‌های-زیبایی-را-آفریدند-ارتش-و-نیروهای-مسلح-امروز-به-افتخار-بزرگ-خودکفایی-رسیدند

استاندار زنجان با اشاره به اینکه خودکفایی از ویژگی‌های ممتاز نیروهای مسلح کشورمان است گفت: امروز ارتش و نیروهای مسلح کشورمان به افتخار بزرگ و ممتاز خودکفایی رسیدند.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان زنجان با تبریک روز ارتش اظهار کرد: در 40 سال انقلاب اسلامی از گردنه‌های سختی عبور کرده است.

وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی در این گردنه‌ها به همراه سپاه پاسداران سهم به سزایی دارند بیان کرد: یکی از نمونه‌های از مسائل و شایعه خطرناکی که در اوایل انقلاب ایجاد شد شایعه انقلاب ارتش بود.

استاندار زنجان امام راحل با بصیرت تمام این توطئه شوم و خطرناک را عقیم گذاشتند و با اعلام روز ارتش، ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت مستحکم‌تر به مسیر خود ادامه داد عنوان کرد: امروز ارتش مقتدر به همراه سپاه و نیروی انتظامی مایه عزت افتخار و اقتدار ملی  بوده و مایه آرامش ملی است.

نیروهای مسلح محبوب مردم هستند

حقیقی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ما محبوب مردم و مرود اعتماد مردم است خاطر نشان کرد: نیروی مسلح و هر ارتشی در دنیا برای هدف تامین امنیت دفع دشمن ایجاد می‌شود ولی نیروهای مسلح و ارتش ما دارای ویژگی‌هایی هستند که ممتاز از سایر ارتش‌های دنیا است.

وی افزود: اولین ویژگی ارتش و نیروهای مسلح ما فرماندهی نیروهای مسلح است و امروز فرماندهی نیروهای مسلح به دست عالم فرزانه و شایسته و بصیر و شجاع است.

استاندار زنجان با بیان اینکه نظیر مقام معظم رهبری در دنیا و در تاریخ نایاب است خاطر نشان کرد: چنین فرماندهی هیچ تاریخی نشان نداده است.

مردمی بودن از ویژگیهای مهم نیروهای مسلح است

وی افزود: دومین ویژگی‌های نیرو‌های مسلح ما مردمی بودن آن است و آخرین اقدام مردمی بودن نیروهای مسلح کشورمان را در سیل اخیر شاهد بودیم.

حقیقی بیان کرد: سپاه عزیز و ارتش جمهوری اسلامی ایران دست به دست هم دادند صحنه‌های زیبایی در امدادرسانی آفریدند و به همراه دولت به کمک مردم سیل زده شتافتند.

وی افزود: سومین ویژگی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح ما تجربه آنها است و امروز نیروهای مسلح ما تجربه هشت سال دفاع مقدس را دارد.

استاندار زنجان گفت: تمام دنیا پس از ناامید شدن از شیطنت دشمن در اول انقلاب مانند حضور آمریکایی‌ها در طبس که با شکست مواجه شد و پس از آن کودتای نوژه با حضور مستقیم آمریکا با شکست مواجه شد به این نتیجه رسیدند که تمام دنیا را بسیج کنند و بر علیه جمهوری اسلامی جنگ رو در رو راه بیندازند.

وی در ادامه ابراز کرد: نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ما تجربه آن جنگ بزرگ تحمیلی هشت سال را دارد که هیچ ارتشی در دنیا چنین تجربه‌ای ندارد.

خودکفایی کامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

حقیقی با اشاره به اینکه چهارمین ویژگی ارتش و نیروهای مسلح کشور ما  خود کفایی است بیان کرد: کشور ما در اوایل انقلاب و قبل از انقلاب ارتش و تمام نیروهای مسلح ما وابسته به خارج بودند و هم در موضوع آموزش و هم در موضوع تجهیرات وابسته بودیم.

وی خاطر نشان کرد: ولی امروز ارتش و نیروهای مسلح ما این افتخار را دارد ضمن اینکه خودکفا شده در تامین ادوات و قطعات و تجهیرات نیروی هوایی و دریایی و زمینی بلکه به عنوان یک الگو و برند در جمهوری اسلامی به سایر جاها کمک می‌کند که این مورد از ویژگی ممتاز نیروهای مسلح کشورمان است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم شیطنت و توطئه آمریکا توطئه جدیدی نیست و همه ما به خوبی می‌دانیم که آمریکا در 242 سال عمرش تنها 16 کم آزار بوده در بقیه دوران عمرش همیشه دنبال شیطنت، درگیری و دنبال اعمال زور و استبداد و حاکم کردن زور بر علیه دیگران را تابع خود کند.

حضور مستقیم آمریکا در همه توطئه‌های علیه انقلاب اسلامی

وی افزود: از اول انقلاب هر توطئه‌ای که در کشور ما ایجاد شده مستقیما آمریکا حضور داشته است.

حقیقی عنوان کرد: آمریکا با هزینه میلیاردها دلار تربیت داعش را انجام دادند و در سوریه و عراق و در گستره خاورمیانه اینها را به جان مردم انداختند ولی امروز می‌بینیم که با گران هزینه های کلانی که انجام دادند به زمین بایر خوردند.

وی گفت: نکته دیگری که وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشیم این است که توطئه آمریکا در طول چهل سال بوده و چیزی جدیدی هم نیست اما مهمترین نکته شناسایی توطئه و هوشیاری مردم است تا بتوانیم در برابر توطئه‌های دشمنان باستیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر