logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۰۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

وضعیت اقتصادی امروز شایسته مردم و نظام نیست/برخی از آقایان انتظار دارند که نگوییم آنها در حوزه اقتصاد موفق نبودند

وضعیت-اقتصادی-امروز-شایسته-مردم-و-نظام-نیست-برخی-از-آقایان-انتظار-دارند-که-نگوییم-آنها-در-حوزه-اقتصاد-موفق-نبودند

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور گفت: برخی از آقایان انتظار دارند که نگوییم آنها در حوزه اقتصاد موفق نبودند.

به گزارش موج رسا; فریدون احمدی در گفت‌وگو با موج رسا با اشاره به نام گذاری شعار سال از طرف مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتعال اظهار داشت: این نامگذاری نشان می‌دهد که اقتصاد هنوز مسئله اصلی و دغدغه مهم کشور ما است. 

وی با بیان اینکه سال گذشته سال اقدام و عمل بود تا موضوع اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: بزرگترین دغدغه ما در داخل اقتصاد بحث اشتغال است و اشتغال نیز به طور طبیعی از مسیر تولید می‌گذرد، یعنی تا تولید جان نگیرد اشتغال خیلی معنا پیدا نمی‌کند. 

احمدی با اشاره به اینکه تولید صنعت، کشاورزی و خدمات را دربرمی‌گیرد گفت: بدون شکل گرفتن تولید اشتغال شکل نخواهد گرفت و امیدوارم در سال جدید دولتمردان، مجلس و سایر مسئولان به سهم خود دست به دست هم دهند تا تولید رونق بگیرد چرا که اگر تولید رونق بگیرد بخش زیادی از معضلات اشتغال و بیکاری برطرف می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه تولید و اشتغال مسلتزم سرمایه‌گذاری است افزود: سال گذشته متاسفانه علی رقم اینکه خیلی روی ادبیات اقتصاد مقاومتی کار شد اما در مقام عمل چندان موفق نبودیم. نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار ما این است که گره‌های پیش روی مسیر تولید کشور برداشته شود. 

وی با اشاره به واردات بی‌رویه کالاهای غیرضرور به داخل کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته واردات از صادرات پیشی گرفت. 

احمدی با بیان این نکته که واردات همیشه بد نیست، گفت: ما در بحث واردات باید به دبنال وارد کردن دانش فنی و برخی مواد خام برای فرآوری باشیم نه اینکه کالاهای غیرضرور را وارد کنیم. 

وی تاکید کرد: باید جلوی واردات اقلام لوکس، غیرضرور و کالاهای که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود را گرفت تا تولید داخل ضربه نخورد. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید به دنبال مثبت کردن تراز تجاری باشد، عنوان کرد: این موضوع زمانی محقق می‌شود که صادرات ما بیشتر از واردات باشد که امروز واردات ما بر صادرات پیشی گرفته است. 

وی شرایط استان زنجان در موضوع عمل به اقتصاد مقاومتی را رضایت بخش ندانست و اظهار کرد: وضعیت کل کشور در حوزه اقتصاد مطلوب نیست که استان زنجان نیز چنین وضعیتی دارد البته برخی از آقایان انتظار دارند که کسی نگوید آنها در حوزه اقتصاد موفق نبودند اما بنده اعتقاد دارم وضعیت اقتصاد رضایت بخش نیست. 

احمدی تصریح کرد: مسئولان متاسفانه آن طور که باید اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفتند و آن چیزی که شایسته مردم، نظام و انقلاب است را شاهد نیستیم. 

وی با اشاره به شرایط نامطلوب اقتصاد استان زنجان گفت: آمار اشتغال استان پایین است و از طرفی آمار بیکاری و تعطیل شدن واحدهای صنعتی بالاست و وضعیت در ایجاد شغلهای جدید نیز مطلوب نیست. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کمک کرد تا شرکت‌های دانش بنیان رشد کنند افزود: مسئولان باید دست شرکت‌های دانش بنیان را بگیرند چرا که رساندن ایده‌ها به مرحله تجاری‌سازی بدون هزینه امکان‌پذیر نیست. 

وی با تاکید بر اینکه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان نیاز به حمایت‌های مالی دولت دارند خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی موارد سدهایی پیش روی شرکت‌های دانش بنیان ایجاد می‌شود که مانع رشد آنها می‌شود. 

احمدی اعطای تسهیلات کم بهره و بلاعوض را برای رشد شرکت‌های دانش بنیان ضروری دانست و تاکید کرد: اقتصاد ما گرفتار این است که بخش عمده از درآمدها از جمله مالیات و فروش نفت صرف هرینه‌های جاری دولت می‌شود و با این وضع چیزی برای حوزه‌هایی مانند شرکت‌های دانش بنیان نمی‌ماند. 

وی با بیان اینکه اندازه دولت و دستگاه‌های اجرایی بیش از حد بزرگ است، گفت: کل بودجه کشور توسط این دستگاه‌های عریض و طویل بلعیده می‌شود و چیزی برای پروژه‌های عمرانی و سایر حوزه‌ها از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان نمی‌ماند.  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر