logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۰۶۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی:

عربستان و امارت پوششی برای اجرای سیاست های غربی هستند

عربستان-و-امارت-پوششی-برای-اجرای-سیاست-های-غربی-هستند
جعفر قنادباشی گفت: عربستان و امارات پوششی برای اجرای سیاست های غربی هستند وکشورهای غربی به طور معمول می کوشند تا به طور مستقیم وارد ماجراهای منافع ملت ها نشوند بلکه رژیم های وابسته ای را برای پیش برد اهداف خود به کار گیرند.

به گزارش موج رسا; در خصوص نقش عربستان و امارات در تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: عربستان و امارات پس از ارتکاب جرائم جنگی در یمن و مشارکت جدی در به راه انداختن جریان تکفیر در سوریه و عراق در حال حاضر از جانب دنیای غرب به مأموریت های دیگری در شمال آفریقا گمارده شده اند.

وی ادامه داد:آنچه که در رسانه های گروهی تحت عنوان مداخله عربستان و امارات در جنگ افروزی های جدید در لیبی عنوان می شود و همچنین مواردی که در خصوص تحرکات آنان در مقابله با مردم سودان در رسانه های گروهی منعکس می شود و یا نقش های غیر مستقیمی که این دو کشور در جریان نا آرامی های الجزایر ایفا می کنند، از سر سپردگی این دو رژیم به دنیای غرب و پذیرش مأموریت های جدید حکایت دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: عربستان و امارات بعد از شکست سنگینی که در سوریه و شکست فضاحت باری که در یمن متحمل شدند؛ در حال حاضر به هیچ وجه در موقعیتی نیستند که بتوانند در شمال آفریقا و کشورهای دیگر موج آفرین باشند.

قنادباشی افزود: بنابراین آنچه که وجود دارد مربوط به ضرورت هایی است که برای دنیای غرب پدید آمده که ناگزیر هستند از درآمدهای نفتی دو کشور عربستان و امارات به نفع مداخلات خود در آفریقا و سرکوب نهضت های اسلامی بهره برداری می کنند.

وی بیان کرد: هر گونه اقدام امارات و عربستان در آفریقا از سفارت خانه های انگلیس و آمریکا  در عربستان و امارات سر چشمه می گیرد و این دو سفارت خانه به رژیم های دو کشور عربستان و امارات دستور می دهند تا به نفع غرب وارد فضاهای تازه شوند و از مشکلاتی که منافع غرب را نشانه می رود جلوگیری کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه عربستان و امارات تاکنون موفقیتی را در جهت پیش برد مأموریت های واگذار شده کسب نکرده اند، تصریح کرد: این دو کشور طی چهار سال گذشته در جنگ یمن شکست های فضاحت باری را تجربه کرده اند.

وی با اشاره به اینکه عربستان و امارات در مداخلات کشورهای دیگر منطقه نیز ناکامی های تلخی را تجربه کرده اند، اظهار کرد: در حال حاضر این دو کشور پوششی برای اجرای سیاست های غربی هستند وکشورهای غربی به طور معمول می کوشند تا به طور مستقیم وارد ماجراهای منافع ملت ها نشوند بلکه رژیم های وابسته ای را برای پیش برد اهداف خود به کار گیرند.

قنادباشی با اشاره به مطلب فوق و بیان اینکه عربستان و امارات مصداق چنین اقدامات مزدورانه ای است، گفت: به این معنی که رژیمی همچون عربستان برای آمریکا در عرصه اجرای برخی از سیاست های غرب نقش عملی ایفاء می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: عربستان می کوشد  تا رژیم های دیگری را در آفریقا با خود همراه سازند که از جمله آنها می توان به رژیم سودان اشاره کرد که به دلیل هم سویی با ریاض در حال حاضر دچار مشکلات فراوان و قیام گسترده مردمی مواجه شده اند.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر