logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۰۶۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
واکنش شهردار زنجان در خصوص اظهارات پلیس راهور:

ایمن سازی کمربند شمالی با مصوبه شورای ترافیک اتفاق می افتد/ پلیس راهور مشکلات ایمن سازی کمربند شمالی را در شورای ترافیک مطرح کند

ایمن-سازی-کمربند-شمالی-با-مصوبه-شورای-ترافیک-اتفاق-می-افتد-پلیس-راهور-مشکلات-ایمن-سازی-کمربند-شمالی-را-در-شورای-ترافیک-مطرح-کند

شهردار زنجان در خصوص اظهارات پلیس راهور در حل مشکلات ایمن سازی محور کمربند شمالی زنجان گفت: شهرداری زنجان در حوادث رانندگی که در این محور اتفاق می‌افتد هیچ تقصیری ندارد.

مسیح‌اله معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در واکنش به مقصر اعلام کردن شهرداری از سوی پلیس راهور در حادثه رانندگی که دو روز گذشته در کمربند شمالی اتفاق افتاد اظهار کرد:  مدیریت و کنترل عبور و مرور و اعمال قانون و برخوردهای قانونی در محورها وظیفه پلیس راهور است.

شهردار زنجان در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات پلیس راهور در مورد مشکل عدم ایمن سازی در نزدیکی پل قائم  که منجر به حادثه می‌شود افزود: اگر در محل مورد نظر تقاطعی ساخته شده با تایید شورای ترافیک بوده و احداث پل گلشهر نیز با نظر شورای ترافیک انجام می‌شود.

وی بیان کرد: وقتی سرعت‌کاه و دوربین در جایی از شهر نصب می‌شود باید با نظر و تایید شورای ترافیک انجام شود.

معصومی در ادامه گفت: ساخت هر محوری یا منطبق بر طرح تفصیلی بوده یا اگر تقاطع غیرهمسطح باشد منطبق بر شورای ترافیک است.

وی خاطر نشان کرد: حالا یک شهروندی متاسفانه ضوابط سرعت در آن محل را رعایت نکرده یا به هر حال موارد دیگری مانند خواب آلوده بودن راننده و یا موارد غیره که منجر به وقوع حادثه شده نباید شهرداری را مقصر اعلام کنیم.

شهردار زنجان بیان کرد: اما اینکه قبل از بررسی و رسیدگی این مسائل بگوییم که شهرداری 50 درصد مقصر است به نظر بنده انداختن توپ در میدان دیگری است.

وی با اشاره به اینکه احتمالا این مسائل ریشه در بحث‌های دیگری دارد بیان کرد: پلیس راهور موظف است وقتی که می‌بیند در آن محل تصادف زیاد اتفاق می‌افتد در شورای ترافیک نسبت به نصب سرعت‌کاه پیشنهاد دهد و در ضمن خود سرعت‌کاه هم با مصوبه شورای ترافیک اتفاق می‌افتد.

معصومی گفت: هر سرعت کاهی که در سطح شهر زنجان نصب یا حذف می‌شود با تایید شورای ترافیک انجام می‌شود و شهرداری تنها یک عضو شورای ترافیک است و اعضا و ریاست شورای ترافیک افراد دیگری هستند.

وی با اشاره به اینکه هر محور شرایط ترافیکی خود را دارد افزود: هر محور سرعت خاص و سرعت کاه و غیره  دارد که کنترل آن برعهده پلیس راهور است و پلیس راهور باید در تمام تقاطع‌ها و بزرگراه‌ها نظارت داشته باشد.

معصومی بیان کرد: اگر قرار باشد زیرساخت را شهرداری انجام دهد و مدیریت تردد نیز برعهده شهرداری باشد پس جایگاه و نقش پلیس راهور در سطح شهر زنجان چیست؟

وی با اشاره به بالا رفتن آمار تصادفات در استان زنجان گفت: این موضوع باید بررسی شود و برخی از عوامل آن اجتماعی است و مشکلات مختلف اجتماعی می‌تواند در سطح جامعه بر افزایش تصادفات و نحوه رانندگی و عدم رعایت سرعت رانندگی تاثیر بگذارد.

شهردار زنجان عنوان کرد: ترافیک را همیشه با سه ضلع عنوان می‌کنند که در کتب و مقالات علمی نیز این سه ضلع مطرح است که یک بعد آن مهندسی و بعد دوم فرهنگ و سومین بعد آن را قانون و انضباط شهری عنوان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بعد زیرساخت و مهندسی با شهرداری بوده و بعد فرهنگی با نهادهای فرهنگی است افزود: اما بعد اعمال قانون نیز برعهده راهور است.

معصومی عنوان کرد: در طرح خطوط شهری با راهور همکاری شده چرا در این طرح جلوگیری از ورود خودروها به خطوط ویژه و ایجاد توقف ممنوع‌ها در این طرح بر عهده پلیس راهور بوده و شهرداری اصلا ابزار برخورد با متخلفان و خودروها را ندارد.

وی افزود: اعلام مقصر بودن شهرداری در حادثه دو روز گذشته کمربند شمالی زنجان را به هیچ عنوان قبول ندارم و به اعتقاد بنده شانه خالی کردن به دلیل مشکلاتی است که باید بخشی از آن را پلیس راهور پاسخگو باشد و بخش دیگری از آن نیز به مباحث فرهنگی برمی‌گردد که نهادهای مرتبط با فرهنگ نیز باید در این زمینه کار کنند.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر