logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۰۶۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

رکود تورمی در بازار فرش استان زنجان حاکم است/ تدام وضعیت فعلی فرش صادرات را در آینده مختل می‌کند

رکود-تورمی-در-بازار-فرش-استان-زنجان-حاکم-است-تدام-وضعیت-فعلی-فرش-صادرات-را-در-آینده-مختل-می‌کند

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به وضعیت صادرات فرش استان زنجان گفت: رکود تورمی در بازار فرش استان زنجان حاکم است.

سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به در حال حاضر وضعیت بازار صادرات فرش چون در ابتدای سال هستیم مشخص نیست که چگونه خواهد بود اظهار کرد: معمولا بازار فرش بعد از اریبهشت و خرداد مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: قیمت‌ها همچنان در فرشهای دستبافت بالا است و وضعیت بازار فرش پشمی بهتر از فرش ابریشم بوده و در حال حاضر رکود در بازار فرش ابریشم حاکم است.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه همچنان مشکل مواد اولیه وجود دارد افزود: قیمت مواد اولیه فرش همچنان بالا بوده و بیداد می‌کند و این باعث شده هزینه تولید بالا رفته و صادر کنندگان در عرضه با مشکل مواجه شوند.

وی دستمزدهای هم کمی بالا رفته ولی وضعیت بازار فرش خوب نیست بیان کرد: در حال حاضر رکود تورمی در بازار فرش استان زنجان حاکم است.

جعفری بیان کرد: کمبودی در مواد اولیه فرش وجود ندارد و مشکل در بالا بودن قیمت مواد اولیه است و مواد اولیه نیز جزو گروه یک نیست که عرض دولتی برای آن تعلق بگیرد.

وی با بیان اینکه عمده مواد اولیه وارداتی فرشهای ابریشم است افزود: خود ابریشم جزو گروه یک کالاهای وارداتی نیست ولی پیله ابریشم جزو این گروه کالاها بوده و ارز دولتی به آن تعلق می‌گیرد.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: کارنجات داخلی تولید کننده ابریشم می‌توانند با ارز دولتی نسبت به واردات پیله ابریشم اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر وضعیت بازار فرش در سال جاری همین طور ادامه داشته باشد در در بحث صادرات با مشکل مواجه خواهیم شد گفت: تداوم وضعیت فعلی در آینده منجر به کاهش صادرات خواهد شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر