logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۰۶۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن:

بسیاری از سران کشورهای عربی دنباله‌روی کفار شدند

بسیاری-از-سران-کشورهای-عربی-دنباله‌روی-کفار-شدند
رهبر معظم انقلاب فرمودند: کسانی که اشداء علی‌الکفار را فراموش کردند نوکر و دنباله رو و فرمانبر کفار شدند، امروز بسیاری از سران کشورهای عربی از این قبیل هستند.

به گزارش موج رسا;  حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای صبح امروز (یکشنبه) در دیدار شرکت‌کنندگان سی و سومین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم فرمودند: خیلی خرسندم از اینکه یک بار دیگر خداوند متعال نعمت بزرگ را نصیب ما ایرانی‌ها کرد که در جمع برادران مسلمان‌مان از کشورهای دیگر، به انس با قرآن بپردازیم.

ایشان افزودند: مسابقات بین المللی قرآن معنایش استماع جمعی از برادران مسلمان از نقاط مختلف دنیا حول و محور قرآن است. این را باید قدر دانست.
 
رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: از دست اندرکاران این رویداد متبوع و شیرین تشکر می‌کنیم. از سازمان اوقاف که دست‌اندرکار هستند. از حضار و شرکت کنندگان محترم به خصوص میهمانان که از کشورهای دیگر آمدند خوش آمد عرض می‌کنم.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: آنچه اهمیت دارد این است که قدر قرآن را بدانیم. قرآن فقط برای تلاوت کردن نیست. تلاوت قرآن مقدمه فهم قرآن و به دست آوردن معرفت قرآنی است. این را بایستی برای خودمان تأمین کنیم. اگر تلاوت، تلاوت درست و بجایی باشد، دو فایده مهم را باید به ما بدهد؛ یکی اینکه معنویت ما را و روح معنوی ما را تعمیق کند و عمق ببخشد. ما غرق در امور مادی هستیم. انسان‌ها احتیاج دارند به توجه معنوی و روح معنویت. این با تلاوت قرآن حاصل می‌شود؛ اگر خوب قرآن را تلاوت کنیم.
 
ایشان تصریح کردند: دوم اینکه به فکر خودمان و اندیشه خودمان مدد برسانیم و آنها را از معرفت قرآنی تغذیه کنیم. یعنی قرآن هم در دل ما و هم در ذهن ما اثر می‌گذارد. اگر با قرآن مأنوس شویم خیلی از مفاهیم حیات و زندگی برای ما روشن خواهد شد.
 
مقام معظم رهبری فرمودند: کج‌روی ها، بدفهمی و یاس‌ها، خیانت‌های انسان‌ها به یکدیگر و دشمنی‌های انسان‌ها با یکدیگر و ذلیل کردن انسان در مقابل طواغیت عالم همه ناشی از دوری از قرآن است. قرآن هم به ما معنویت می‌دهد و هم به ما معرفت می‌دهد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: قرآن کتاب سعادت بشر است در دنیا و آخرت. قرآن فقط برای سعادت آخرت نیست سعادت دنیا را هم تأمین می‌کند. یعنی برخورداری از نعم الهی.
 
رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: ملت‌ها می‌توانند با عمل به قرآن عزت، رفاه، قدرت دانش، وحدت و انسجام پیدا کنند و سبک زندگی شیرین پیدا کنند. اینها همه امور دنیوی است. آخرت هم حیات معنوی و مستمر ابدی است به شرط اینکه ما به قرآن عمل کنیم و ببینیم قرآن چه می‌گوید.
 
ایشان فرمودند: موارد عمل نکردن به قرآن یکی دو تا نیست در بین ما امت اسلامی.
 
حضرت آیت‌الله خامنه ای تصریح کردند: کسانی که اشداء علی‌الکفار را فراموش کردند نوکر و دنباله رو و فرمانبر کفار شدند، امروز بسیاری از سران کشورهای عربی از این قبیل هستند.
 
رهبر معظم انقلاب فرمودند: یک دسته رحماء بینهم را فراموش کردند و اختلافات بین مسلمانان را بوجود آوردند. مؤمن به قرآن، کعبه و قبله را تکفیر می‌کنند و این رحماء بینهم فراموش می‌شود. وقتی رحماء بینهم نباشد جنگ‌های داخلی در کشورهای اسلامی راه می‌افتد. سوریه و یمن را ببینید. الان بیش از ۴ سال است که یمن دارد بمباران می‌شود. آن بمباران کننده به ظاهر مسلمانی است به که رحم به مسلمان نمی‌کند.
 
ایشان تاکید کردند: خیلی از اینها به هیچکدام از اصول قرآن اعتقاد ندارند. بنابراین تلاوت قرآن مقدمه عمل آشنایی و معرفت است. به سهم خودمان ببینیم در عرصه عمل چه کار می‌توانیم بکنیم. اولش این است که یاد خدا را فراموش نکنیم بعد این است که تقوای الهی را معیار کار خودمان قرار بدهیم. اینها کارهای آسان و ممکن است و نشدنی نیست.
 
ادامه دارد…
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر