logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۰۶۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
قزلباش در گفت‌وگو با موج رسا:

کمبود برخی اقلام دارویی گذرا و مقطعی است/ نیاز دارویی بخش بستری را در زنجان تا چهار ماه تامین کرده‌ایم

کمبود-برخی-اقلام-دارویی-گذرا-و-مقطعی-است-نیاز-دارویی-بخش-بستری-را-در-زنجان-تا-چهار-ماه-تامین-کرده‌ایم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه کمبود برخی اقلام دارویی گذرا و مقطعی است‏، گفت: تمام سعی ما این است که کمبودهای دارویی به حداقل برسد.‏

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت ذخیره دارویی اظهار کرد: به طور طبیعی بخشی از مسائل دارویی تحت تاثیر مشکلات اعتباری و مالی کشور قرار گرفته و از طرفی با وجود اینکه دشمن ادعا دارد که دارو و تجهزات پزشکی را تحریم نکرده اما این یک دروغ بزرگ بوده و حتی دارو نیز تحریم شده است.

وی با بیان اینکه در بخشی از داروهایی که از خارج وارد می‌شود شاهد برخی کندیها و مشکلات روبرو هستیم، ابراز کرد: تاکید ما این است که داروهای داخلی قابل اعتماد و اتکا بوده و از کیفیت لازم برخوردار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه اکنون مشکل حاد دارویی نداریم، عنوان کرد: وضعیت کنونی مشکلی را برای مردم ایجاد نمی‌کند و همکاری بخش خصوص و داروخانه‌ها نیز مطلوب است اما این یک واقعیت بوده که ما همچنان در این بخش مشکلاتی داریم.

وی با اشاره به اینکه این مشکلات در کوتاه مدت مشکلی را ایجاد نخواهد کرد، افزود: کمبودهای گذرا داریم یعنی ممکن است یک نوع دارو کم باشد اما معمولا این کمبودها طی روزهای بعد رفع می‌شود.

قزلباش با بیان اینکه نوبت تولید توسط شرکتها گاهی سبب برخی کمبودها می‌شود، خاطرنشان کرد: با پیگیریهایی که انجام می‌شود این کمبودهای گذار برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی کمبودهای دارویی استانهای دیگر را جبران و یا از آنها دارو دریافت می‌کنیم، ادامه داد: تمام سعی ما این است که کمبودهای دارویی به حداقل برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه برخی مردم تصور دارند که دارهای خارجی کیفیت بالاتری دارند، اظهار کرد: دارهای ایرانی جوابگوی نیاز دارویی کشور بوده و از کیفیت لازم برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات اعتباری اجازه نمی‌دهیم این مشکلات به مردم منتقل شود، افزود: در بخش بستری اندوخته دارویی را تا چهار ماه تامین کرده‌ایم و از این جهت نگرانی نداریم.

این مسئول تصریح کرد: تمام بیمارستاهای استان موظف هستند به صورت روزانه کمبودهای دارویی خود را به بنده اعلام کنند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر