logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۰۶۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان:

افزایش تولید 25 درصدی آبزیان در مزارع مکانیزه زنجان/ 95 درصد مزارع پرورش ماهی استان زنجان به تجهیزات نوین آبزی‌پروری مجهز شد

افزایش-تولید-25-درصدی-آبزیان-در-مزارع-مکانیزه-زنجان-95-درصد-مزارع-پرورش-ماهی-استان-زنجان-به-تجهیزات-نوین-آبزی‌پروری-مجهز-شد

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به تجهیز مزارع پرورش ماهی استان زنجان به تجهیزات نوین گفت: 95 درصد مزارع پرورش ماهی استان زنجان به تجهیزات نوین آبزی‌پروری مجهز شد.

منصور حقی ‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; لزوم ارتقای مکانیزاسیون در واحدهای آبزی‌پروری را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: توجه هرچه بیشتر به امر مکانیزاسیون در تمام مراحل تولید، فرآوری و توزیع محصولات آبزی، موجب رقابت‌پذیری بیشتر شده و در نهایت تولید اقتصادی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: مکانیزاسیون در صنعت آبزی‌پروری فرآیند تغییرات کیفی در واحدهای تولید آبزیان با استفاده از ادوات، تجهیزات و فن‌آوری پیشرفته است و لذا توسعه مکانیزاسیون در این بخش باعث افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصول شده و نهایتا ارتقای بهره‌وری و توسعه پایدار را به همراه دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با تاکید بر مدیریت علمی و کارآمد مزارع آبزی‌پروری به منظور بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود خاطرنشان کرد:  در حال حاضر بیش از 95 درصد از مزارع سردآبی استان زنجان مجهز به تجهیزات آبزی‌پروری است.

حقی راد بیان کرد: مکانیزه کردن واحدهای آبزی‌پروری و استفاده از تجهیزات در این بخش همچنین نقش بسزایی در بهبود کیفیت آب مصرفی دارد به طوری که با ایجاد شرایط مطلوب فیزیکی و شیمیایی در محیط اکوسیستم آبی زمینه رشد بهتر ماهی آبزی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه تحقیقات در استان نشان دهنده افزایش تولید 25 درصدی آبزیان پرورشی در مزارع مکانیزه است، افزود: به‌کارگیری تجهیزات نوین آبزی‌پروری در مزارع جزو الزامات ادامه فعالیت در این استان محسوب می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد: براي تمديد مجوز پرورش آبزي و يا صدور مجوز جديد، آبزي‌پروراني كه به لحاظ سرمايه‎‌گذاري در خصوص تجهيز مزارع خود مشكل دارند مي‎‌توانند تسهيلات دريافت كنند که اين تسهيلات بر اساس طرح توجيهي آبزي پروران پرداخت می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر