logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۰۵۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی زنجان:

3683 گردشگر خارجی از جاذبه های زنجان بازدید کردند/ بزرگترین گنبد آجری جهان مورد علاقه گردشگران خارجی

3683-گردشگر-خارجی-از-جاذبه-های-زنجان-بازدید-کردند-بزرگترین-گنبد-آجری-جهان-مورد-علاقه-گردشگران-خارجی

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در مجموع 3 هزارو 683 گردشگر خارجی از جاذبه های گردشگری استان زنجان در سال گذشته بازدید کردند.

مرتضی کنگاور نظری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: در سال 96 حدود 4 هزار و 309 گردشگری خارجی در استان زنجان اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه آمار اقامت گردشگران خارجی در سال گذشته 3 هزار و 44 نفر بود، افزود: در مجموع 3 هزارو 683 گردشگر خارجی از جاذبه های گردشگری استان زنجان در سال گذشته بازدید کردند.

این مسئول بیان داشت: در سال گذشته 3 هزار و 617 گردشگر خارجی از گنبد آجری سلطانیه و 843 گردشگر از رختشویخانه زنجان بازدید کردند.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه 542 گردشگر خارجی از جاذبه مردان نمکی زنجان بازدید کردند، افزود: همچنین از غار کتله خور نیز 105 نفر بازدید کردند.

نظری افزود: استان زنجان در مسیر جاده ترانزیت شرق به غرب کشور با تاریخی کهن و پربار و با جاذبه های گردشگری بی نظیر و پرآوازه اش همانند گنجینه ای ناشناخته پذیرای مسافران و گردشگران است.

این مسئول تصریح کرد: موزه مردان نمکی، موزه رختشویخانه زنجان، موزه صنایع دستی، موزه سنگ نوشته‌ها، موزه کتابت، موزه تاریخ طبیعی بخشی از جاذبه های گردشگری زنجان است.

 سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه حیات‌وحش،موزه باستانشناسی ابهر، موزه سنگ نوشته‌های سجاس،موزه مسجد جامع سجاس، مساجد جامع و میرزایی از دیگر جاذبه های زنجان است، افزود: بقعه امامزاده حضرت سید ابراهیم(ع) زنجان، بقعه ملاحسن کاشی، معبد صخره ای داش کسن بخشی دیگر از جاذبه ها محسوب می شود.

نظری بیان داشت: مسجد جامع قروه، بقعه شاهزاده زیدالکبیر و قیدارنبی، قبرستان و مسجد جامع قلابر و سجاس، بقعه چلبی اوغلی و پیراحمد زهرنوش، امامزاده های یحیی، یعقوب و اسماعیل، از دیگر آثار ارزشمند تاریخی و باستانی استان زنجان محسوب می شود.

وی گفت:این استان به عنوان یک قطب گردشگری، می تواند در ترویج و ارائه فرهنگ غنی اسلامی و بهره گیری از فرهنگ سایر نقاط کشور و جهان نقش آفرین باشد.

این مسئول تصریح کرد: زنجان با قدمتی سه هزار ساله، آثار و بناهای تاریخی ارزشمندی را در خود جای داده است که هریک از آنها در نوع خود منحصر به فرد بوده و دارای ویژگی خاص معماری و ارزش های فرهنگی و هنری است، آثاری که تجلی و تبلور جریانات فرهنگی و فکری و زبانی گویا از شرح حال گذشتگان این مرز وبوم است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر