logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۰۵۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سفیر بنگلادش:

آماده افزایش همکاری با استان زنجان هستیم/ بدنبال فراهم کردن زمینه حضور فعالان اقتصادی بنگلادشی در ایران هستیم

آماده-افزایش-همکاری-با-استان-زنجان-هستیم-بدنبال-فراهم-کردن-زمینه-حضور-فعالان-اقتصادی-بنگلادشی-در-ایران-هستیم

سفیر بنگلادش با اشاره به بالا بودن ظرفیت‌ها اقتصادی استان زنجان در بخش‌های مختلف گفت: آماده افزایش همکاری تبادل اقتصادی با استان زنجان هستیم.

به گزارش موج رسا; مجیب الرحمان بویان امروز در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان زنجان در بخش‌های مختلف اظهار کرد: استان زنجان ظرفیت‌های بالایی دارد و اشتراکات فرهنگی و تاریخی زیادی بین دو کشور وجود دارد بنابراین آماده افزایش همکاری با فعالان اقتصادی استان زنجان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تجار کشور بنگلادش تنها با ال سی مبادلات مالی خود را انجام می‌دهند، ابراز کرد: به همین دلیل تحریم‌ها مانع ادامه همکاری شد اما فعالان اقتصادی دو طرف برای کار با یکدیگر نیازمند شناخت خوب از همدیگر هستند.

سفیر بنگلادش در ایران با اشاره به اینکه 6 هزار لغت مشترک بین دو کشور وجود دارد که حاکی از وجود ارتباطات دو کشور از سالیان بسیار دور است، اظهار کرد: تجارت بین دو کشور در شرایط کنونی نیز ممکن است و نیاز داریم تا با یکدیگر کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه این کشور نیاز به سرمایه‌گذاری اقتصادی داشته اما در عین حال به سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها نیز فکر می‌کند، گفت: بیکاری و تورم در این کشور از نرخ پایینی برخوردار بوده و پایه‌های اقتصاد بنگلادش مستحکم است.

مجیب الرحمان بویان با بیان اینکه اقتصاد کشور بنگلادش هر ساله رشدی 8 درصدی را تجریه کرده است، تصریح کرد: کشور بنگلادش به انرژی، مواد اولیه و موارد زیادی دیگری از محصولات نیاز دارد، ایران یکی از اقتصادهای بزرگ است که برای پیشرفت باید با اقتصادهای بزرگ کار کرد.

وی با بیان اینکه میزان همکاریهای بین دو کشور باید افزایش پیدا کند، خاطر نشان کرد: به دنبال فراهم کردن زمینه حضور فعالان اقتصادی بنگلادشی در ایران هستیم چرا که ایران همچنان در حال انجام تجارت با دیگر کشورها است.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر