logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۰۴۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
موج رسا خبر می‌دهد

تابلوهای هاشمی‌رفسنجانی از بلوار ملاصدرا جمع‌آوری و به جای دیگر منتقل می‌شود/ شهردار زنجان: مجری مصوبات شورای نامگذاری هستیم

تابلوهای-هاشمی‌رفسنجانی-از-بلوار-ملاصدرا-جمع‌آوری-و-به-جای-دیگر-منتقل-می‌شود-شهردار-زنجان:-مجری-مصوبات-شورای-نامگذاری-هستیم

از شورای اسلامی شهر زنجان خبر می‌رسد که تابلوهای هاشمی‌رفسنجانی قرار است از بلوار ملاصدرا جمع‌آوری و به جای دیگر منتقل ‌شود‏.

به گزارش موج رسا; چند وقتی بود که مصوبه مبهم شورا در خصوص نامگذاری یکی از معایر زنجان به نام مرحوم هاشمی رفسنجانی و اقدام پرحرف و حدیث شهرداری در تغییر نام بلوار ملاصدرا به نام این شخصیت انتقاداتی را متوجه مدیریت شهری کرده بود که چرا بلواری که سالها مردم آن را به نام ملاصدرا می‌شناسند به یکباره و بدون اعمال نظر کارشناسی باید تغییر کند.

موضوعی که برخی از اعضای شورای شهر زنجان نیز مهر تایید بر آن می‌زنند این است که بهتر بود خیابان جدیدی که هنوز هویت پیدا نکرده به نام هاشمی رفسنجانی تغییر یابد و یا اگر قرار است نام منطقه‌ای تغییر کند نامی انتخاب شود که گویای فرهنگ، افتخارات و پیشینه تاریخی خود شهر باشد.

حال بعد از گذشت مدتها و حتی نصب تابلوهای هاشمی رفسنجانی در بلوار ملاصدار قرار است این تابلوها جمع‌آوری و در یک منطقه جدید نصب شوند.

مسیح‌الله معصومی شهردار زنجان در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه با بازگشایی خیابان جدید پادگان بلوار ملاصدرا و عاصم زنجانی به هم متصل خواهند شد، اظهار کرد: قرار است در این مسیر تابلویی با یک نام نصب شود و موافق این نیستیم که این خیابان منقطع شده و هر قطعه یک نام داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خیابان جدید پادگان در شهریور ماه بازگشایی خواهد شد، ابراز کرد: فرایند نامگذاری در یک شورایی تعریف شده که با عضویت نهادهای مختلف، مدیریت آن در شورای شهر است.

شهردار زنجان با بیان اینکه پیشنهاد نامگذاری می‌تواند از طرف شهرداری، مردم، شورا و دیگر ارگانها باشد، عنوان کرد: پیشنهاد نامگذاری در شورای مربوطه طرح، مصوب و ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نامگذاری تمامی خیابانها این روند طی شده است، خاطرنشان کرد: در خصوص پل گلشهر پیشنهاد شهرداری و شورا یکی نبود و هنوز هیچ نامی ابلاغ نهایی نشده است.

معصومی با بیان اینکه در مصوبه و ابلاغیه شورای شهر در خصوص نامگذاری یکی از خیابانهای شهر به نام هاشمی رفسنجانی اسمی از مکان برده نشده است، گفت: پیشنهادی که ما به شورا داده بودیم بلوار ملاصدرا بود.

وی با تاکید بر اینکه بارها یک نامی تغییر یافته است، تصریح کرد: اگر مردم و شورا نظری دیگری در مورد این تغییر نام در بلوار ملاصدرا داشته باشند، اصلاح امکان پذیر است.

شهردار زنجان با بیان اینکه ما مجری مصوبات شورای نامگذاری هستیم، ابراز کرد: اگر نظر شورا تغییر دوباره نام این منطقه باشد ما آماده جمع‌آوری تابلوها و نصب در محلی که این شورا در نظر دارد، هستیم.

حمیدرضا حمیدی عضو شورای شهر زنجان نیز در این خصوص با بیان اینکه نظر بنده این است که باید نامگذاری‌ها علمی و حساب شده انجام شود، اظهار کرد: باید خیابان جدید دیگری را به نام هاشمی رفسنجانی نامگذاری کرد.

وی با بیان اینکه پیشنهادهایی هم برای بلوار ملاصدرا مطرح است، عنوان کرد: یکی از نامهای پیشنهادی برای بلوار ملاصدرا که ریشه در افتخارآفرینی رزمندگان زنجانی دارد، غواصان دریادل است.

عضو شورای شهر زنجان ‏بیان کرد: فعلا در حال رایزنی در این خصوص هستیم تا ببنیم چه تصمیمی اخذ خواهد شد.

کاظم افشارچی دیگر عضو شورای شهر زنجان نیز با بیان اینکه به دنبال نامگذاری خیابان جدید دیگری به نام هاشمی رفسنجانی هستیم، عنوان کرد: قرار است با نهایی شدن این موضوع تابلوهای هاشمی رفسنجانی از بلوار ملاصدرا جمع‌آوری و به خیابان جدید دیگری منتقل شود.

وی گفت: برای بلوار ملاصدرا پیشنهادهایی همچون غواصان دریادل مطرح است که با نصب المان غواصان این کار انجام شود اما هنوز چیزی قطعی نشده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر