logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۰۴۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

بارندگیها به برخی از منازل و دامداریهای ناپایدار روستایی زنجان آسیب زد/ تعرضات باغداران به حریم زنجانرود را تعیین تکلیف می کنیم

بارندگیها-به-برخی-از-منازل-و-دامداریهای-ناپایدار-روستایی-زنجان-آسیب-زد-تعرضات-باغداران-به-حریم-زنجانرود-را-تعیین-تکلیف-می-کنیم

فرماندار زنجان از تخریب برخی منازل روستایی و دامداریها بر اثر بارندگی های اخیر خبر داد.

رضا عسگری در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه تصمیمات خوبی در ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان اخذ شده است، اظهار کرد: بر مبنای همین تصمیمات اقداماتی را برای پیشگیری آغاز کردیم و با توجه به تجربه ای که از سیل سال گذشته داشتیم چند عامل را از عوامل جاری شدن سیل می دانیم.

وی افزود: به طور طبیعی سیل مسیر خود را طی می کند اما آنجاهایی ما دچار مشکل می شویم که تغییراتی در مسیلها ایجاد کرده و یا موانعی را به وجود آورده باشیم.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه عامل اصلی سیل سال گذشته طغیان رودخانه بود، ابراز کرد: این امر سبب ایجاد خسارت برای منازلی که در مسیر رودخانه بودند، شد.

وی با بیان اینکه برخی از پلها نیز کشش لازم را نداشتند، عنوان کرد: امسال در گام نخست مجموعه مسیلها را پاکسازی و آزادسازی کردیم، در ورودی زنجانرود نیز برخی باغداران تعرضاتی داشتند که با همکاری دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران بخشی از مسیلها را بازگشایی کردیم.

عسگری با اشاره به اینکه لایروبی های لازم انجام شده است، گفت: بعد از پایان بارندگی ها باید طرحی را در خصوص تعرضات به حریم زنجانرود آغاز کنیم چرا که در صورت طغیان رودخانه همین درختان سبب مسدود شدن پلها خواهند شد.

وی با بیان اینکه در روستاها نیز اقدامات پیشگیرانه ای را انجام دادیم، خاطرنشان کرد: برای برخی از منازلی که در بستر رودخانه احداث شدند نیز دستور تخلیه صادر کردیم و هماهنگی ها برای اسکان موقت نیز انجام شده است.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه در برخی روستاها با مقاومت هایی برای تخلیه منازل روبرو بودیم، افزود: در این گونه موارد نیز با همکاری نیروی انتظامی تخلیه منازل انجام شده و نگرانی از این بابت نداریم.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن و آب منطقه در خصوص این منازل باید اقدامات لازم را انجام دهند، عنوان کرد: ما در آینده چاره ای جز جابه جایی این منازل نداریم.

عسگری بیان کرد: خانه های گلی در روستاها پایداری لازم را ندارند و از طرفی مردم هم اقدام به مستحکم کردن این منازل نکردند که این موضوع سبب شد تا ریزش منازل و برخی دامداریها را در بخش مرکزی و همچنین قره پشتلو داشته باشیم که خسارتهای جزئی و کلی را به بار آورد و تعدادی دام نیز تلف شدند.

وی با بیان اینکه روستاهای شهرستان زنجان عموما وضعیت نامطلوبی دارند، گفت: ساختمانی که با یک بارش کوچک تخریب می شود با وقوع یک زلزله فاجعه ای را به بار خواهد آورد که این موضوع اکنون به نگرانی جدی ما تبدیل شده است 

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر