logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۰۴۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
گزارش؛

شیرازی‌ها گل کاشتند/ حماسه بسیجیان شیراز برای جبران خسارات سیل

شیرازی‌ها-گل-کاشتند-حماسه-بسیجیان-شیراز-برای-جبران-خسارات-سیل-
بسیجیان شیراز به طور خودجوش ستادی تشکیل دادند تا در یک کار گروهی و جمعی مشکلات را از سر بگذرانند و هر چه زودتر شهر به شرایط طبیعی خود باز گردد.

به گزارش موج رسا; در کنار حوادث ناگوار سیل در برخی از نقاط کشور شاهد حرکات خداپسندانه مردمی بودیم که بسیار مورد توجه افکارعمومی قرار گرفت. همدلی و مهربانی مردم نقاط مختلف کشور برای سیل زدگان از جمله همین موارد بود. حتی اهالی مناطقی که تا دیروز دچار بلایای طبیعی دیگری مانند زلزله شده بودند و تا به امروز هم با مشکلات آن دست و پنجه نرم می کنند نیز به میدان آمدند تا مهربانی هموطنانی که دیروز به آنها کمک کرده‌اند را به نوعی پاسخ بدهند. کمک رسانی مردم سر پل ذهاب به هموطنان سیل زده گلستان یکی از همین تصاویر زیبایی بود که رسانه‌ها سعی کردند گوشه‌ای از آنرا به نمایش بگذارند.

اما در این میان مردم شهر شیراز در کمک رسانی به یکدیگر و همیاری برای جبران خسارات سیل در این شهر گل کاشتند. اخباری که از همیاری مردم خونگرم شیراز برای احیای این شهر به گوش می رسد به نوعی خود یک نمونه درس آموز برای ادامه زندگی و امیداری در زمان بحران است. بسیجیان شیراز به طور خودجوش ستادی تشکیل دادند تا در یک کار گروهی و جمعی مشکلات را از سر بگذرانند و هر چه زودتر شهر به شرایط طبیعی خود باز گردد.  
 
 
در همین رابطه، در اقدام اول دانشجویان و جوانان بسیجی شیرازی اقدام به پاکسازی خانه‌ها و کوچه پس کوچه های محله سعدی از گل و لای برای سهولت رفت و آمد کردند. اقدام جهادی که سبب شد آثار سیل از این محله تا حدود زیادی زدوده شود تا مردم بیشتر و زودتر به ادامه زندگی امیدوار شوند.
 
 
اقدام قابل تحسین دیگری که در آن جوانان جهادگر حضور قابل توجه‌ای داشتند، شستن قالی‌های مردم سیل‌زده شیراز بود که به طور ستادی و داوطلبانه همراه شد. 
 
 
همچنین در این خصوص به طور ستادی کمک رسانی به مردم سیل زده محله سعدی شیراز با جمع آوری هدایای مردم انجام شد. 
 
 
زنان جهادگر هم از کمک رسانی و همیاری عقب نماندند و در تمیز کردن لوازم منزل مردمی که دچار سیل شده بودند، اهالی خانه را یاری دادند. همچنین خودروهایی که با مشکل روبرو شدند با جمع شدند تیمی از تعمیرکاران خودرو تا جایی که ممکن بود تعمیر شدند. 
 
 
حتی با اینکه مردم شیراز خود دچار سیل بودند میهمانان نوروزی که به این شهر آمدند را با گل بدرقه کردند و از آنها نسبت به سیل ناخوانده عذرخواهی و دلجویی کردند. 
 
 
مهمانان نوروزی هنگام خروج از شیراز نیز با نصب پلاکاردهای «درود بر مردم عزیز شیراز» در عقب خودروهای خود نیز از مهمان نوازی انان تقدیر کردند. 
 
 
در این حوزه جوانان و مردم جهادگر بسیجی شیراز نشان دادند که می توان با یک کار گروهی و به طور هماهنگ در زمان بحران به کمک یکدیگر شتافت. 
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر