logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۰۳۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
آخرین وضعیت مناطق سیل زده گلستان؛

آق قلا همچنان نقطه کانونی فاجعه سیل استان

آق-قلا-همچنان-نقطه-کانونی-فاجعه-سیل-استان

در شهرستان آق قلا ؛ حجم سیلاب عظیمی که حدود 70% شهر را در برگرفته به حالت ثبات رسیده و در حال کاهش است و گاها ارتفاع آب در بعضی مناطق به 2 متر می رسد و کمترین ارتفاع آبگرفتگی حدود 30 سانتیمتر است .

به گزارش موج رسا;  به نقل از گلستان ما؛ در شهرستان آق قلا ؛ حجم سیلاب عظیمی که حدود 70% شهر را در برگرفته به حالت ثبات رسیده و در حال کاهش است و گاها ارتفاع آب در بعضی مناطق به 2 متر می رسد و کمترین ارتفاع آبگرفتگی حدود 30 سانتیمتر است .

17 روستای آق قلا ، آبگرفتگی 100% دارد که فقط امکان کمک و امداد رسانی با قایق و بالگرد وجود دارد .

3 مسیر منتهی به آق قلا از سمت گرگان - علی آباد و انبارالوم مسدود شده و فقط محور بندرترکمن به آق قلا باز است

تلاشها برای باز کردن مسیرهایی برای انتقال سیلاب ، با شکافتن راه آهن و جاده های اصلی ادامه دارد .

* در شهرستان گنبد ؛ سیلاب به طور کامل از سطح شهر و روستاهای اطراف خارج شده است و مردم ، بسیجیان و گروه های در حال لایروبی و نظافت منازل هستند.

گروه های جهادی و خودجوش مردمی که قصد کمک به مناطق سیل زده را دارند ، در حال حاضر می توانند در پاکسازی شهر و لایروبی و نظافت منازل مردم با سپاه و بسیج شهرستان گنبد هماهنگ نمایند .

*  در شهرستان گمیشان ؛ به دلیل نزدیکی شهر و روستاها به رودخانه گرگانرود و باقی ماندن حجم زیادی از سیلاب ها در بالادست ، همچنان احتمال بروز سیل و تهدید وجود دارد .

تعدادی از مردم روستاها و شهر در معرض سیلاب با کمک و هدایت بسیج و سپاه شهرستان گمیشان و هلال احمر به نقاط امن در سطح شهرستان بندرترکمن منتقل شده اند و این اقدام همچنان ادامه دارد .

* در شهرستان بندرترکمن ؛ علیرغم نزدیک بودن به مناطق سیل زده آق قلا ، به دلیل قرار نداشتن در مسیر و حاشیه گرگانرود در حال حاضر مشکل و تهدید خاصی وجود ندارد .

* در شهرستان های مراوه تپه ، لاله ، گالیکش و مینودشت در حال حاضر  مشکل حاد و خاصی وجود ندارد .

برخی آسیب دیدگی در سطح جاده ها و زیرساخت های آب و برق و مخابرات و همچنین خسارت به برخی منازل در تعدادی از روستاها وجود دارد که نیازمند توجه و رسیدگی ادارات مربوط است .

با گذشت شش روز از وقوع سیل و با وجود بسیاری مشکلات و نارسایی ها در کمک و امداد رسانی ، آرامش نسبی در مناطق سیل زده به وجود آمده که باید با سرعت بخشیدن به روند کمک رسانی ها در حل مشکلات مردم تلاش بیشتر و هدفمند تری صورت پذیرد .

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر