logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۰۲۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان:

مجموعه توانبخشی ایثار از ظرفیت‌های ایحاد کارآفرینی است/ بیکاری 2 هزار نفر از جامعه ایثارگری زنجان

مجموعه-توانبخشی-ایثار-از-ظرفیت‌های-ایحاد-کارآفرینی-است-بیکاری-2-هزار-نفر-از-جامعه-ایثارگری-زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: مجموعه توانبخشی ایثار یکی از ظرفیت‌های موجود در راستای کارآفرینی و خدمت‌رسانی به مردم محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; علی کاظمی در بازدید از پارک علم و فناوری استان زنجان به ارائه اهداف و رسالت‌های بنیاد شهید در خدمت به ایثارگران پرداخت.

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید به 50 هزار نفر به عنوان جامعه ایثارگری خدمت‌رسانی می‌کند، اظهار داشت: ضرورت ارائه خدمات مختلف کارشناسی در حوزه‌های مختلف کسب و کار به جامعه هدف این بنیاد جزو الزامات قانونی و تکلیف شرعی است.

وی بهداشت و درمان را مهمترین اولویت بنیاد شهید برشمرد و افزود: اشتغال و ارائه تسهیلات برای تحصیل در مقاطع عالی از اولویت‌های بعدی خدمات به ایثارگران است.

کاظمی تعداد بیکاران جامعه هدف ایثارگری را 2 هزار نفر عنوان کرد و گفت: بیش از 2 هزار نفر از جامعه هدف ایثارگری نیز در حال تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: باید در راستای ترویج این فرهنگ با استفاده از اسناد شهدا، کارهای بنیادین و مهمی انجام شود و از کارهای جزیره‌ای در این حوزه پرهیز شود تا بتوانیم این فرهنگ را در بین عموم مردم نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: در قانون جامع ایثارگری وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است و باید مطالبات این افراد از سوی دستگاه‌ها پرداخت شود.

کاظمی با بیان اینکه بسیاری از خدمات ایثارگران از سوی بنیاد شهید ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: در کنار خدمات‌رسانی بنیاد شهید، دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه باید همکاری کنند.

وی ضمن تقدیر از مسئولان استان در اجرای طرح نهضت دیدار با خانواده معظم شهدا، اظهار کرد: مسؤولان با دیدار از خانواده معظم شهدا با مشکلات و مسائل این قشر آشنا شدند.

کاظمی تعداد نخبگان جامعه ایثارگری استان را بیش از 70 نفر اعلام و اضافه کرد: باید نخبگان را در راستای ایجاد اشتغال برای دیگران تشویق کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان مجموعه توانبخشی ایثار را یکی از ظرفیت‌های موجود در راستای کارآفرینی و خدمت‌رسانی برشمرد و ادامه داد: تاکنون برای ساخت این مجموعه 90 میلیارد ریال هزینه شده که صرفا بخش ورزشی آن به بهره‌برداری رسیده است.

در ادامه جلسه رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان نیز ضمن استقبال از حضور مسؤولان بنیاد شهید در این جلسه، حضور و همکاری جامعه ایثارگری استان با این مرکز را افتخار برای این مجموعه عنوان کرد.

داود مرادخانی ضمن تشریح اهداف و وظایف پارک علم و فناوری استان، افزود: این مجموعه با روش‌های کارشناسی هدفمند و به صورت کاملا علمی در خدمت جامعه هدف ایثارگری است.

وی ضمن ارائه گزارش جامع از بسترهای رشد و توسعه اقتصادی تصریح شده در اهداف سازمانی این مجموعه، اعلام آمادگی کرد که این مجموعه با روش‌های کارشناسی هدفمند و کاملا عملی در خدمت جامعه هدف بنیاد خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری در گردش اقتصادی موثر هستند، عنوان کرد: پارک علم و فناوری استان زنجان از ۸۰ شرکت فناور حمایت می‌کند.

وی در ادامه برگزاری دوره‌های کارآفرینی و اردوهای استارت‌آپی را در بین جامعه هدف ایثارگران بنیاد شهید استان پیشنهاد داد.

گفتنی است مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در پایان این دیدار لوح سرداران شهید استان را به رسم یادبود به رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان اهدا کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر