logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۰۲۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبرداد

برپایی سفره‌های هفت‌ سین و بازارچه‌ های صنایع ‌دستی در زنجان/ زنجان با قدمتی سه هزار ساله، آثار و بناهای تاریخی ارزشمندی دارد

برپایی-سفره‌های-هفت‌-سین-و-بازارچه‌-های-صنایع-‌دستی-در-زنجان-زنجان-با-قدمتی-سه-هزار-ساله،-آثار-و-بناهای-تاریخی-ارزشمندی-دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: برای نوروز سال ۹۸ سفره‌های هفت‌ سین و بازارچه‌ های صنایع‌دستی در جای جای استان زنجان در نظر گرفته شده است.

یحیی رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت:ایران سومین کشور تولید کننده صنایع دستی از نظر تنوع است که این ویژگی در دنیا بی نظیر است.

وی با اشاره به تنوع صنایع دستی در ایران، گفت: تنوع صنایع دستی در ایران باعث شده تا محصولات بسیار زیبایی در هر استان تولید شود.

این مسئول بیان داشت:در این میان به طور حتم برپایی نمایشگاه های صنایع دستی مانند نمایشگاه سی و یکم به خوبی می تواند به معرفی آثار هنری و صنایع دستی استان های مختلف بپردازد و تنوع و زیبایی را نشان دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: برای نوروز سال ۹۸ سفره‌های هفت‌ سین و بازارچه‌ های صنایع‌دستی در جای جای استان زنجان در نظر گرفته شده است.

رحمتی خاطرنشان کرد: برپایی بازارچه های صنایع دستی می تواند به معرفی صنایع دستی هر استان کمک کند.

وی ادامه داد:علاوه بر این، شاهد برپایی غرفه محصولات کشاورزی، غرفه عکاسی با لباس محلی، برپایی و اجرای برنامه نوروز گاه و … در استان خواهیم بود که این خود می ‌تواند به جذب گردشگر و مسافر نوروزی طی ایام نوروز در استان کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بیان داشت: این استان به عنوان یک قطب گردشگری، می تواند در ترویج و ارائه فرهنگ غنی اسلامی و بهره گیری از فرهنگ سایر نقاط کشور و جهان نقش آفرین باشد.

رحمتی با بیان اینکه زنجان با قدمتی سه هزار ساله، آثار و بناهای تاریخی ارزشمندی را در خود جای داده است،یادآور شد:هریک از آنها در نوع خود منحصر به فرد بوده و دارای ویژگی خاص معماری و ارزش های فرهنگی و هنری هستند.

وی گفت: این آثار تجلی و تبلور جریانات فرهنگی و فکری و زبانی گویا از شرح حال گذشتگان این مرز و بوم محسوب می شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر