logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۰۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان :

عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان، درخشان است/ امور مالیاتی و بانک‌های دولتی از واحد‌های تولیدی استان زنجان حمایت کنند

عملکرد-ستاد-تسهیل-و-رفع-موانع-تولید-در-استان،-درخشان-است-امور-مالیاتی-و-بانک‌های-دولتی-از-واحد‌های-تولیدی-استان-زنجان-حمایت-کنند

استاندار زنجان با تاکید بر همکاری امور مالیاتی و بانک‌های دولتی از واحد‌های تولید گفت: امور مالیاتی و بانک‌های دولتی استان باید در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی همراهی لازم را داشته باشند.

به گزارش موج رسا; درویش امیری استاندار زنجان در آخرین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سالجاری اظهار داشت: تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از اقدامات به‌ هنگام دولت یازدهم در راستای تسریع در رفع مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و بخش اشتغال کشور بوده است.

وی تصریح کرد‌: این کارگروه تاکنون در استان زنجان 58 جلسه داشته که بیش از 85 درصد از مصوبات آن، اجرایی و عملیاتی شده است.

درویش امیری با اشاره به اینکه شرکت‌های خدمات رسان، امور مالیاتی و بانک‌های دولتی استان باید در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی همراهی لازم را داشته باشند، افزود: همانگونه که بر اساس مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار مورد تاکید قرار می گیرد، واحدهایی که از رونق خوبی برخوردارند، نباید با سوء استفاده از فرصت‌های پیش آمده در پرداخت بدهی‌های خود به دولت کوتاهی نمایند.

استاندار زنجان با اشاره به گزارش سازمان تامین اجتماعی استان زنجان، از بخشودگی جرائم واحدهای تولیدی و صنعتی طی 2 مرحله به میزان 10 میلیارد و 800 میلیون تومان خبر داد و گفت: استمهال و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در دریافت مطالبات خود، به نوعی بخشودگی جرائم به شمار می رود که باید میزان بخشودگی جرائم در طول سال 95، احصاء و در قالب گزارش عملکرد منعکس شود.

وی اقدامات سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی، بانک‌ها و شرکت‌های خدمات رسان از قبیل آب، برق و گاز بر اساس مصوبات ستاد تسهیل در استمهال مطالبات و بخشودگی جرائم را نوعی همراهی و حمایت از بخش های تولید، صنعت، کشاورزی و اشتغال دانست و اظهار کرد: دولت می توانست تمامی مطالبات خود را از واحدهای تولیدی اخذ نماید، اما برای حمایت از تولید و اشتغال این مجموعه ها، از حق خود گذشته و به طور غیر مستقیم، تسهیلات به منظور رونق تولید در اختیار واحدها قرار می دهد.

درویش امیری اظهار داشت: مخالفت برخی از دستگاه‌های اجرایی نظیر سازمان محیط زیست استان از فعالیت برخی از واحدهای صنعتی نیز در راستای دفاع و حفاظت از محیط زیست و سالم سازی واحدهای تولیدی و صنعتی انجام می شود که قابل تقدیر است.

گفتنی است در این جلسه برخی مشکلات و موانع تولید واحدهای تولیدی و صنعتی استان مطرح و در خصوص برق رسانی، تامین سوخت مورد نیاز و نیز استمهال در بازپرداخت مطالبات و معوقات بانکی واحدها تصمیم‌گیری شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر