logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۰۱۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان:

خبرنگاران نظارت رسانه ای خود را جدی بگیرند/ ضرورت حضور خبرنگاران در اتاق فکر استانداری

خبرنگاران-نظارت-رسانه-ای-خود-را-جدی-بگیرند-ضرورت-حضور-خبرنگاران-در-اتاق-فکر-استانداری

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان گفت:خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی، نظارت رسانه ای خود را جدی بگیرند.

به گزارش موج رسا; رضا رحیم پور در نشست سالانه انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: با توجه به افزایش تورم  و امکان سوء استفاده فرصت طلبان از این وضعیت پیش آمده، رسالت خبرنگاری ایجاب می کند برای آگاهی بخشی به مسئولان در پیشگیری از این پدیده های ناپسند و ضد اقتصادی، خبرنگاران، نظارت رسانه ای خودرا افزایش دهند.

وی با اشاره به برخی نارسایی ها و احیانا نارضایتی ها از وضع اقتصادی موجود در جامعه گفت: اغلب مشکلات به بد سلیقه ای عمل کردن و کم کاری مسئولان و برخی مواقع به سهل انگاری دست اندر کاران  بر می گردد و ربطی به موضوعات کلان کشوری ندارد.

وی تاکید کرد:خبرنگاران علاوه بر انعکاس خدمات دولت، می توانند با گوشزد کردن منصفانه نقاط ضعف به ایجاد بستر سلامت اداری و اقتصادی، افزایش رضایتمندی و امید بخشی به مردم و تقویت نظام کمک کنند.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان ضمن تشریح اهداف این انجمن درساماندهی، پیگیری امور معیشتی،رفاهی،حقوقی، بیمه و آموزش حرفه ای خبرنگاران، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای حمایت نکردن از این تشکل انتقاد کرد و گفت: متاسفانه اعمال سلیقه های شخصی و بعضا سیاسی دوستان، موجب می شود که اتفاق و اتحاد رسانه ای لطمه ببیند و این از نظر مدیریت فرهنگی و رسانه ای دارای اشکال است .

رضا رحیم پور با اشاره به حفظ شان و جایگاه مهم خبرنگاری،از دستگاههای اجرایی و نیز همکاران خبری خواست مراقب برخی خبرنگار نماها باشند.

 وی همچنین ابراز امید واری کرد با تصویب پیشنهاد طرح نظام مطبوعاتی کشور در مجلس شورای اسلامی ،جایگاه خبرنگاری به عنوان یک حرفه تاثیر گذار سامان یابد.

رئیس انجمن صنفی خبر نگاران استان زنجان همچنین ابراز امیدواری کرد: ملاقات هیات مدیره  انجمن  صنفی خبرنگاران با استاندار زنجان، که مدتها است از دفتر ایشان درخواست شده است بزودی تحقق یابد .

رضا رحیم پور حضور نماینده ای از انجمن صنفی خبرنگاران استان در اتاق فکر استانداری برای دریافت مشورت و انعکاس بیطرفانه مشکلات و واقعیت ها به منظور  کمک به توسعه استان و نیز  تشکیل شورای حل اختلاف رسانه ای در کنار هیات منصفه را برای ارتقاء امنیت شغلی خبرنگاران  موثر دانست .//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر