logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۰۱۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

مسئولان با کنار گذاشتن تشریفات با مردم همراه شوند/ مسئولی که در زندگی ریخت و پاش دارد، شرمندگی در نزد فرزند را نمی‌فهمد

مسئولان-با-کنار-گذاشتن-تشریفات-با-مردم-همراه-شوند-مسئولی-که-در-زندگی-ریخت-و-پاش-دارد،-شرمندگی-در-نزد-فرزند-را-نمی‌فهمد

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر ساده‌زیستی مسئولان گفت: مسئولان با کنار گذاشتن تشریفات با مردم همراه شوند.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های با تبریک حلول ماه رجب و سالروز ولادت با سعادت امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار الگوی بزرگ ایجاد نهضت علمی و فرهنگی بود تا اینکه این نهضت توسط فرزند برومندش امام صادق(ع) ادامه یافت.

وی با اشاره به ۱۸ اسفند ماه سالروز تشکیل کانونهای فرهنگی  مساجد ابراز کرد: وجود پایگاه‌های مقاومت و کانونهای فرهنگی در مساجد در کنار علمای بزرگوار، ائمه محترم جماعات، هیئت‌امنای مساجد به عنوان یک سنگر در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان دین، قرآن، عزت و  انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به ۱۹ اسفند سال ۶۳ سالروز عملیات بزرگ بدر خاطرنشان کرد: بعد از عملیات موفقیت آمیز خیبر مدتی سکون و سکوتی را شاهد بودیم تا اینکه عملیات بدر برای ورود به هورالهویزه که حدود ۸۰۰ کیلومتر مسافت داشت، با رمز یا فاطمه الزهرا آِغاز شد. گرچه دشمن وحشت کرده بود اما تصرف کردن تا نزدیکی بصره و جاده العماره در آن زمان یک مسئله فوق العاده بود.

وی با بیان اینکه روز ۲۰ اسفند روز راهیان نور است، گفت: خوشبختانه راهیان نور جا افتاده است، نسل اول و دوم انقلاب با انقلاب و شرایط جنگ آشنا بودند اما نسل سوم و چهارم برای اینکه از نزدیک با یکی از بهترین کلاسها، آموزشها و دانشگاه‌ها برای مشاهده فداکاری رزمندگان آشنا شوند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا عنوان کرد: بنیاد شهید امروز در کشور و به خصوص در استان زنجان میراث دار شهدا و فرزندان شهدا است.

وی با بیان اینکه عزت و قدرتی که داریم مدیون خون شهدا است، افزود: همه ما مدیون شهدا و خانواده‌هایشان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه مسئولان باید نسبت به وقت‌کشی اروپا حساسیت نشان دهند، اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام ثابت کرد که آنها به عهدشان وفادار نیستند اما این به تنهایی کافی نیست، هشت ماه پیش مقام معظم رهبری فرمودند که بدعهدی اروپا کمتر از آمریکا نیست.

وی با اشاره به اینکه راه آمریکا و اروپا جدا از هم نیست اما روشهایشان فرق دارد، ادامه داد: بعد از هشت ماه از فرمایشات مقام معظم رهبری ثابت شد که باید با دقت و جدیت بیشتری نسبت به این موضوع وارد شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان تاکید کردند که امیدی به اروپا و آمریکا نداشته باشید، ما یک روز مشکلات کشور را به برجام موکول کردیم اما برجام نتوانست مشکل اقتصادی کشور ما را  برطرف کند، به وعده‌های نسیه اروپا دل نبندید. اروپا نیز در بی‌اعتمادی همانند آمریکا بارها امتحان خود را پس داده و گاهی خبیث‌تر از آمریکا عمل کردند.

وی با تاکید بر انجام نظارت‌های دقیق‌تر بازار عنوان کرد: به برخی‌ها توصیه و اخلاق‌مداری اثر ندارد، به کسی که چند تن گوشت را در انبار نگه داشته توصیه اثر ندارد و باید با جدیت بیشتری برخورد کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نظارت‌ها وجود دارد اما کم بوده و کافی نیست، گفت: مسئول در نظام جمهوری اسلامی وقتی می‌بیند که جمعیت زیادی از مردم در فشار و زحمت هستند لازم است که آنها نیز ساده‌زیستی را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان با کنار گذاشتن تشریفات با مردم همراه شوند، بیان کرد: مسئولی که در زندگی ریخت و پاش دارد، گرسنگی و شرمندگی در نزد فرزند را نمی‌فهمد، در فلسفه روزه ماه مبارک رمضان چنین گفته‌اند که گرسنگی را تحمل کنید تا بدانید افراد گرسنه چه می‌کشند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه همراه شدن مسئولان با مردم اتحاد به دنبال دارد، عنوان کرد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید امام المسلمین مقام معظم رهبری را برای خود الگو قرار دهند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر