logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۰۱۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

6 سال وقت کشور تلف شد

6-سال-وقت-کشور-تلف-شد
نقوی حسینی با اشاره به هشدارهای 8 ماه گذشته رهبری در دیدار با هیئت دولت اشاره کرد و گفت: دولت باید مذاکره و گفت و گو با ظرفیت ها، متخصصان، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی و همچنین اقشار مختلف داخلی، در دستور کار دولت قرار بگیرد اما ظاهراً دولت هنوز فکر می کند می شود از مسیر مذاکره با غرب و اروپا و برجام های بعدی به نتیجه رسید و به نظر ما این اشتباه بزرگی است.

به گزارش موج رسا; سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به دیدار 8 ماه گذشته رهبری با هیئت دولت اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اشتباهات راهبردی دولت یازدهم و دوازدهم این بوده که همه مشکلات داخلی کشور را به مذاکره با آمریکا و اروپا گره زده است.

وی در ادامه افزد: برای این اشتباه راهبردی 6 سال وقت کشور تلف شد و سرانجامِ عبرت آموز برجام بوجود آمد، بنابراین راهی جز تغییر مسیر در این اشتباه وجود ندارد.

نماینده مردم ورامین در مجلس خاطر نشان کرد: اگر جریان، گروه و یا دولتی ها بخواهند همین مسیر را ادامه بدهند، قطعاً در سال های باقی مانده هم چیزی دست ملت ایران را نخواهد گرفت.

نقوی حسینی تصریح کرد: هنوز هم دیر نشده است، و دولت باید این اشتباه را کنار بگذارد و مذاکره و گفت و گو با ظرفیت ها، متخصصان، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی و همچنین اقشار مختلف داخلی در دستور کار دولت قرار بگیرد، اما ظاهراً دولت هنوز فکر می کند می شود از مسیر مذاکره با غرب و اروپا و برجام های بعدی به نتیجه رسید و به نظر ما این اشتباه بزرگی است.

وی در ادامه گفت: باید از دولتی ها پرسید که چرا به  هشدارها و توصیه های رهبر معظم انقلاب عمل نمی کنند؛ دولت و دستگاه دیپلماسی هنوز فکر می کنند که برجام های بعدی می تواند پاسخگوی مشکلات کشور باشد.

این نماینده در تشریح اینکه چرا دولت همچنان بر این عقیده است که گره مشکلات اقتصادی کشور با دستان اروپایی ها باز می شود گفت: دولت فکر می کند گره مشکلات کشور در حوزه بین المللی و جنس این مشکلات سیاسی است؛ این اشتباه بزرگی است در حالی که مشکل، مشکل اقتصادی است و گره هم در داخل کشور است.

منبع: شبكه اطلاع رساني راه دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر