logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۰۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دادستان زنجان:

برگزاری انتخابات سالم در گرو قانون‌مداری است

برگزاری-انتخابات-سالم-در-گرو-قانون‌مداری-است

دادستان زنجان برگزاری انتخابات با حضور حداکثری، با صلابت و سلامت را از دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برشمرد، گفت: برگزاری انتخابات سالم در گروی رعایت قانون‌مداری است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسن مظفری ظهر امروز در جلسه پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های همه اعضای ستاد، اظهار کرد: استان زنجان به لحاظ برخورداری از مردمی متدین و همین طور فعالیت جناح های سیاسی معقول و منطقی و حرکت های مبتنی بر رعایت قوانین و عدالت از استانی امن کشور است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در انتخابات دوره های گذشته هیچ جرایم انتخاباتی در استان نداشتیم حتی در قضیه فتنه 88  در استان زنجان هیچ اتفاق قانون شکنانه و مجرمانه رخ نداد، افزود: طبق دوره های گذشته ممکن است برخی ثبت نام کنندگان رد صلاحیت شوند که ممکن است خود افرادی که رد صلاحیت شده اند اقدام غیر قانونی انجام ندهند بلکه معاندین و مخالفین نظام  از این رد صلاحیت ها سوء استفاده کنند که همه بایستی هوشیار و مراقب این اقدامات باشیم.

دادستان زنجان برگزاری انتخابات با حضور حداکثری، با صلابت و سلامت را از دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برشمرد، بیان کرد: رعایت فرمایشات معظم له از لحاظ اعتقادی و سازمانی برای همه الزامی است .

حجت‌الاسلام حسن مظفری با بیان اینکه با اعلام نتایج داوطلبان ثبت نام کننده ممکن است برخی ها چالش هایی را برای دو قطبی نشان دادن جامعه نشان دهند که بایستی مورد توجه مسئولان باشد، تصریح کرد: توجه و رعایت فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در خصوص چگونگی اعتدال و قانون مداری  را امری واجب بر شمرد.

وی با بیان اینکه این فرمایشات بایستی سرلوحه همه گان باشد و از سخنرانی ها افراطی توسط برخی افراد اجتناب شود، اظهار داشت: باید مراقب سوء استفاده معاندین نظام از رد صلاحیت ثبت نام کنندگان در انتخابات بود.

دادستان زنجان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در زمینه انتخابات و انتخاب شوندگان مجلس، اظهار داشت: این فرمایش مقام معظم رهبری بیانگر اهمیت لحاظ کردن شرایط عمومی افراد در احراز صلاحیت‌ها برای قبول کردن یک مسئولیت است و صرف دارا بودن شرایط خصوصی و فقط داشتن تخصص برای قبول یک مسئولیت سنگین به هیچ وجه کافی نیست.

مظفری با بیان اینکه برخی می‌خواهند دو اصل مهم نظام یعنی اصل التزام عملی به اسلام و به ولایت فقیه را با سخنان خود تضعیف کنند، گفت: التزام عملی به این دو اصل از بدیهیات شرایط عمومی شرکت در انتخابات است.

//پ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر