logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۰۰۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
گزارش؛

جدال رئیس جمهور با معاون رفاه وزارت کار

جدال-رئیس-جمهور-با-معاون-رفاه-وزارت-کار
دولتمردان این روزها به خود انتقادی و هجمه به هم روی آوردنده اند، از ماجرای محمد جواد ظریف و عدم هماهنگی با وی توسط دفتر رئیس جمهور اگر بگذریم ، انتقاد مجدد و چند باره رئیس جمهور از معاونت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هیاهوی ماجرای ظریف گم شد.

به گزارش موج رسا; در زیر نمونه هایی از انتقاد دولتمردان و رئیس جمهور از معاونت رفاه وزارت تعاون عنوان می شود.

یک: رئیس جمهور 9 دی ماه در جلسه هیئت دولت و با انتقاد از معاون رفاه وزارت کار گفت: مردمی که تحت فشار هستند، دهک هایی که ما می گوییم دهک های پایین جامعه اینها چه کسانی هستند؟ کدام قشر هستند؟ گاهی این دهک ها را بین روستایی و شهری ، شهری و حاشیه شهر، شهر کوچک یا کلان شهر تقسیم می کنیم ولی هیچکدام یک امار و ارقام دقیقی نداریم .برای اینکار وزارت کار قدم هایی برداشته و امید های زیادی به ما داده است ولی در عمل، می بینیم این اقدامات وزارت کار ایراد فراوانی دارد و نمی توانیم این دهک ها را شناسایی کنیم. من خواهش می کنم وزارت کار این ایرادات را رفع کند.(خبرگزاری مهر،10 دی ماه 97 )

دو: رئیس جمهور 6 اسفند سال جاری در جریان بازدید از وزارت کار و در جلسه ای با اشاره دست به احمد میدری و منصوری معاونین سابق ربیعی و کنونی شریعتمداری گفت: شستا یک شرکت خصولتی است، ما وقتی بهشون می گفتیم فلان کار رو بکنید، اونایی که اطراف آقای ربیعی بودن می گفتن تامین اجتماعی مربوط به بازنشستگان کشور است دولت چکار داره. مثل اینکه اینها نمایندگان بازنشستگان هستند و بازنشستگان اونها رو منصوب کردن ما شما رو گذاشتیم سرکار. این رو جمع کنید واقعا.

سه: بعد از انتقاد روحانی از وزارت کار بابت عدم شناسایی ثروتمندان، دولت در لایحه بودجه سال 98 و در تبصره «۱۴» بند «الف» جزء «۱» اختیار شناسایی و حذف یارانه غیرنیازمندان را به استانداران داد. دولت به دلیل تعلل وزارت کار در 6 سال گذشته ، جایگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی را نادیده گرفته و اختیار شناسایی و حذف ثروتمندان را به استانداران داد.

چهار: محمد باقر نوبخت نیز در در تویئتی حذف یارانه 3 دهک را فاقد قابلیت اجرایی دانست گفت: اطلاعات افراد به طور کامل در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و از استانداران می‌خواهیم تا در جهت تکمیل اطلاعات افراد کمک کنند.

پنج: اختصاص بسته حمایتی باز هم ضعف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را بیش از پیش مشخص کرد. محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به توزیع سبد کالای حمایتی از سوی دولت، اظهار داشت: نحوه توزیع سبد کالای حمایتی که از سوی دولت اجرا شده، دارای اشکالاتی است، اما اصل کار خوب و پسندیده است..

وی عمده اشکال را در نحوه توزیع سبد کالای حمایتی را پایش نکردن دقیق مشمولان دانست و اظهار داشت: هنوز بسیاری از افراد جامعه و سرپرستان خانوارها، با وجود اینکه حقوق ماهیانه‌شان کمتر از ۳ میلیون تومان است، نمی‌دانند که اصلا سبد حمایتی به آن‌ها تعلق می‌گیرد یا خیر.

گویا دولتمردان بعد 6 سال دیگر نمی توانند تقصریات را به گردن دولت نهم و دهم بیندازند و این بار جهت فرار از پاسخگویی روی به استعفا و انداختن تقصرها گردن هم افتاده اند. با وجود گذشت 6 سال از دولت حسن روحانی هنوز یک معاونت وزارتخانه با وجود اینکه شش سال توسط یک فرد اداره شده هنوز نه توانسته دهک های مختلف را شناسایی کرد و نه یارانه ها و بسته های حمایتی را درست توزیع کند.

این روزها البته احمد میدری معاون رفاه وزارت کار به جای پاسخ به انتقادات روی به حمله به قوه قضائیه  و سپاه آورده و در برنامه پایش می گوید: من منزلم طرف هروی است، صبح که از منزل راه می‌افتم می‌بینم قوه قضائیه یک کاخ بزرگ زده است، در میدان سپاه نیز سپاه پاسداران یک ساختمان بزرگ زده، تمام این کار‌ها به معنای محروم شدن نقاط مختلف کشور است و سیستمی که به این‌ها بگوید چرا اینقدر سیستم اداری خود را در تهران اینقدرگسترش می‌دهید وجود ندارد. معاونت رفاه در کشور‌های مختلف به وجود آمده تا صدای طبقات کم درآمد در دورن حکومت باشد و مهمترین وظیقه معاونت رفاه این است که غر بزند..( خبرگزاری دانشجو، کد خبر: ۷۴۲۱۰۹ ، 7 بهمن 97 )

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر