logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۰۰۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نگاهی به برنامه های فرهنگی زنجان؛

از راه یابی فیلم سازان به جشنواره تبریز تا بازبینی آثار جشنواره شکوه شکیبایی

از-راه-یابی-فیلم-سازان-به-جشنواره-تبریز-تا-بازبینی-آثار-جشنواره-شکوه-شکیبایی

برنامه های فرهنگی متعددی در زنجان اجرا شده است که می توان به راه یابی دو فیلم ساز زنجانی به جشنواره تبریز و آغاز باز بینی جشنواره شکوه شکیبایی اشاره کرد.

به گزارش موج رسا; 36 فیلم راه یافته به دومین جشنواره فیلم تبریز از سوی هیات انتخاب اعلام شدند که در این بین آثار دو فیلمساز زنجانی هم هم به بخش نهایی راه یافت.

 زنجان،۳۶ فیلم راه یافته به دومین جشنواره فیلم تبریز از سوی هیات انتخاب اعلام شدند که در این بین آثار دو فیلمساز زنجانی هم هم به بخش نهایی راه یافت.

دو فیلم "قوپوز" به کارگردانی ناصر قهرمانی مربی کنونی و هنرجوی سابق  انجمن سینمای جوان زنجان  و "دایاخ" به کارگردانی حمید کرمانی با تهیه کنندگی انجمن سینمای جوان زنجان ، در میان منتخبان اولیه جشنواره قرار دارند. 

محمد آلادپوش(مدیر فیلمبرداری سینمای ایران)، نازنین مفخم(تدوینگر سینمای ایران)، یدالله نوعصری(تهیه کننده و کارگردان سینما)، کریم عظیمی(کارگردان )، حسین پورستار ( نویسنده و کارگردان و استاد دانشگاه)؛ اعضا هیئت داوران دومین جشنواره فیلم تبریز هستند.

 

گفتنی است، دومین جشنواره فیلم تبریز 14 تا 17 اسفند 97 در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز(سینما ناجی) برگزار خواهد شد.

 

*کسب عنوان بهترین پویانمایی توسط هنرمندان زنجانی

عنوان بهترین پویانمایی وبرنده تندیس ودیپلم افتخار دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های صد ثانیه ای حوزه هنری به انمیشین "این رویای من نبود"رسید.

این فیلم به کارگردانی وریانیک منش ومریم هاشم نژاد است.

بازبینی آثار ارسالی به جشنواره شکوه شکیبایی، حضرت زینب(س)«آواها و سرودها» با حضور هیات داوران و گروه نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آغاز شد.

 

*ارسال 98 اثر به جشنواره شکوه شکیبایی زنجان

در مجموع ٩٨ اثر در بخش فردی و گروهی به دبیرخانه جشنواره شکوه شکیبایی«آواها و سرودها» ارسال شده است که داوری این آثار با حضور چهار داور و گروه نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد.

موضوعات مرتبط پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه مقاومت و شجاعت حضرت زینب (س) و همچنین پیرامون ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعة عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن با محورهای ابعاد شخصیتی و رفتاری حضرت زینب (س) نگاه زیبا شناختی حضرت زینب (س)، بصیرت،شجاعت و ظلم ستیزی حضرت زینب (س) و مدیریت جهادی و مسؤولیت پذیری حضرت زینب (س) به عنوان محورهای این جشنواره اعلام شده است.

 این جشنواره در بخش های سرود گروهی و انفرادی «آوا، مدیحه و ابتهال» اجرا می شود و ارسال آثار به سه زبان فارسی، ترکی و عربی است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر