logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۰۰۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در گفت‌وگو با موج رسا مطرح شد

خط و نشان رئیس کل دادگستری استان زنجان به مفسدین و مدیران ناسالم/ روزنه‌ها و ایجاد کننده‌های فساد را شناسایی کردیم/ ماموریت‏ به دستگاه‌های نظارتی برای رصد اعتبارات توزیعی

خط-و-نشان-رئیس-کل-دادگستری-استان-زنجان-به-مفسدین-و-مدیران-ناسالم-روزنه‌ها-و-ایجاد-کننده‌های-فساد-را-شناسایی-کردیم-ماموریت‏-به-دستگاه‌های-نظارتی-برای-رصد-اعتبارات-توزیعی

رئیس کل دادگستری استان زنجان به عزم جدی دستگاه قضایی در مبارزه با فساد تاکید کرد و گفت: اجازه نمی‌دهم کسی در این استان دنبال فساد باشد‏.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه مبارزه به فساد هزینه دارد، اظهار کرد: در این سالها انواع هجمه علیه قوه قضاییه را شاهد هستیم، وقتی سراغ دانه درشت‌ها می‌رویم، متهمین و طرفداران آنها اینطور عنوان می‌کنند که این مبارزه با فساد نیست و اینها کار سیاسی می‌کنند تا رقیب را از صحنه به در کنند.

وی تصریح کرد: اتهامات فراوانی به قوه قضاییه می‌زنند اما قوه قضاییه هیچ گاه اسیر احساسات و عواطف نشده و نخواهد شد، "للباطله جوله" گاهی باطل یک موجی درست می‌کند اما پیروز نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در تمام پرونده‌های سنگین حمله‌هایی به قوه قضاییه شد، عنوان کرد: قوه قضاییه عقب نشینی نکرده و مقتدرانه ایستاده و با فساد مبارزه می‌کند که این باعث امیدواری مردم شده است.

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد را وظیفه خود می‌دانیم، خاطرنشان کرد: باید مراقبت خودمان را در این حوزه بیشتر کنیم و برخوردها با فساد نیز با شدت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد در استان زنجان آغاز شده است، گفت: از زمانی که به استان زنجان آمدم روزنه‌ها، مسیرها، بسترها و ایجاد کننده‌های فساد را در حوزه مختلف از جمله آب، زمین و دیگر حوزه را شناسایی کرده‌ام که نتیجه اینها در آینده مشخص خواهد شد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان زنجان با تاکید بر اینکه در مبارزه با فساد مطلقا کوتاه نخواهم آمد، اظهار کرد: مبارزه با فساد پیمانی است که ما با نظام بستیم بنابراین کسانی که فساد می‌کنند باید عقب نشینی کرده و راه درستی را پیش گیرند، اکنون ما به آنها نصیحت کرده و هشدار می‌دهیم که این چنین به بیت المال دست اندازی نکنند و مصالح نظام را به بازی نگیرند. اگر در حاکمیت هستند باید حواستان بیشتر جمع باشد و اگر خارج از حاکمیت هستند باید بدانند که این نظام 300 هزار شهید داده و اجازه این کارها را نخواهد داد.

وی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهم کسی در این استان دنبال فساد باشد، افزود: به مرتکبین فساد و مدیران دستگاه‌ها هشدار می‌دهم که هوشیار باشند چرا که اگر دست از پا خطا کنند دستگاه قضایی هوشیارانه بالای سرشان حاضر خواهد شد.

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی بیان کرد: نمی‌خواهم جرات را از مدیران بگیریم، از مدیران ساعی، پردقت، سخت کوش و خدمتگزار تا آخر حمایت می‌کنم اما اجازه بروز فساد در دستگاه‌‎ها را نخواهم داد. مدیران نالایق باید جایشان را به یک جوان مومن و معتقد به انقلاب بسپارند.

وی با بیان اینکه اجازه خودنمایی به مدیران بدون بلیط و ناسالم را نخواهیم داد، تصریح کرد: این مدیران باید جایشان به مدیران دلسوز نظام بدهند، هیچ نظامی به خصوص نظام جمهوری اسلامی نمی‌پذیرد که مدیران چشم‌شان را به روی فساد ببندند و یا سالم کار نکنند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری عمل به قانون عین عدل است، خاطرنشان کرد: به یکی از مسئولان شهرداری که به دیدارم آمده بودم گفتم که خدمات شهری بین بیسیم و شهرک نباید فرق کند یا اینکه بین یک منطقه محروم شهر با یک منطقه‌ای که دو عضو شورا در آن زندگی می‌کنند، نباید خدمات متفاوتی ارائه شود.

وی با بیان اینکه امکانات باید به صورت عادلانه بین مردم توزیع شود، گفت: توزیع ناعادلانه ثروت و خدمات باعث فساد می‌شود، در خصوص توزیع عادلانه ثروت در استان نیز پیگیری‌هایی از طرف دستگاه قضایی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی تصریح کرد: به دستگاه‌های نظارتی ماموریت دادم تا به دقت اعتبارات استانی را رصد کنند تا ببینند این اعتبارات به صورت عادلانه و در جای خود توزیع شده است؟

وی با بیان اینکه انتظارات از دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد بیشتر است، عنوان کرد: هنوز راه نرفته زیادی داریم، کارهای خوب زیادی انجام شده اما باید توجه داشت که هنوز فساد برچیده نشده و باید گامهای بلندی در این خصوص برداریم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در مبارزه با فساد باید انقلابی و جهادی عمل کنیم، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که قوه قضاییه باید 100 درصد انقلابی باشد که این یک انتظار به جا و درستی است.

وی بیان کرد: به همکارانم در دستگاه قضایی گفته‌ام که خوب و زود به پرونده‌ها رسیدگی کنند، اگر کسی خطا کرد باید امروز مکافاتش را ببیند نه سال آینده. در خصوص اتفاقی که در خدابنده افتاده تاکید کرده‌ام که مرتکب باید قبل از سال جدید مکافاتش را ببیند، البته منظور من شتاب زده عمل کردن نیست.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر