logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۰۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبرداد

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه احداث شهرک صنعتی ترکها در زنجان

پیشرفت-۷۰-درصدی-پروژه-احداث-شهرک-صنعتی-ترکها-در-زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به وضعیت احداث شهرک‌ صنعتی ترکها گفت: پروژه احداث شهرک صنعتی ترکها  در زنجان ۷۰ درصد پیشرفت کرده است.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تعامل بین بخش خصوصی و دولتی اظهار کرد: خوشبختانه  تعامل بسیار ارزنده و مناسبی  بین پارلمان بخش خصوصی و دولتی درحل  و ارائه راهکارهای مناسب برای حل مشکلات واحدهای تولیدی ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: در گذشته نه چندان دور همه از نبود سرمایه گذاریهای عظیم دولتی در استان گله مند بودند که خوشبختانه  امروز کارهای مناسب و مطلوبی در این زمینه  انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از همه مسئولین بخش خصوصی و دولتی خواست ضمن تمرکز در مسیر بهبود فضای  کسب و کارشرایط  رونق تولید را در استان فراهم کنید چرا که ورود سرمایه گذاران به استان می‌تواند منشا خیر و برکت برای استان باشد.

وی در ادامه با اشاره به توسعه کشورهای پیشرفته جهان در صنایع کوچک و متوسط گفت: توسعه اقتصادی این کشورها صرفا منوط به  پیشرفت صنایع کوچک و متوسط نبوده و این کشورها توانستند  ضمن ایجاد هلدینگهای بزرگ صنعتی گامهای اساسی را در  راه توسعه همه جانبه طی کند.

فغفوری از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه احداث شهرک صنعتی ترکها  در استان خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده استان زنجان توانست از میان متقاضیان پذیرش این شهرک  پیشی گیرد.

وی اولویت پرداخت تسهیلات رونق تولید را واحدهای مشکل دار دانست و تصریح کرد: از ۷۰۰ پرونده تنها ۳۵۰ مورد مشمول دریافت تسهیلات بانکی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه هیچ بانکی مجاز به پس اندازه تسهیلات رونق تولید به ازاء بدهی واحد تولیدی نبوده است گفت: در صورت تخطی بانکها از پرداخت تسهیلات‌،‌ کمیسیون صنعت می‌تواند در اسرع وقت این موارد را به سازمان صنعت، معدن گزارش کند.

فغفوری با اشاره به عملکرد صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: مهمترین شرط استفاده از منابع این صندوق برای متقاضیان تولید صادرات محور است و اساساً محصولات صادراتی مستحق دریافت تسهیلات این صندوق هستند.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر