logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۰۰۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان:

صنعت ساختمان در زنجان حدود 1500 میلیارد تومان گردش مالی دارد/ در اصول ساخت وسازها بايد به توانايي‌هاي كه داشتيم توجه كنيم

صنعت-ساختمان-در-زنجان-حدود-1500-میلیارد-تومان-گردش-مالی-دارد-در-اصول-ساخت-وسازها-بايد-به-توانايي‌هاي-كه-داشتيم-توجه-كنيم

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان با اشاره به بناي گبند سلطانيه گفت: اگر به توانایی‌هایی که داشته‌ایم بازگردیم و کمی از مدرنیته فاصله بگیریم، می‌توانیم آثار این‌چنینی را خلق كنيم تا براي آيندگان به يادگار بماند.

به گزارش موج رسا; مسعود بیات‌منش در آیین گرامیداشت روز مهندس با اشاره به نقش مهندسان در توسعه، نظام توسعه‌ای و ساختاری که وجود دارد، اظهار كرد: در تمامی دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌هایی که مسئول رسیدگی به امور مردم و ساخت‌وساز هستند، مهندسان به‌عنوان مدیران، کارشناسان و متولیان امور، موتور محرک این دستگاه‌ها محسوب می‌شوند و وظیفه اصلی توسعه را بر عهده دارند.

وي تأکید کرد: در بحث مهندسی، رشته‌های متنوعی وجود دارند که نقطه وحدت تمامی آن‌ها سازمان نظام مهندسی ساختمان است و در این میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با نزدیک به 6 هزار نفر عضو به‌عنوان یک جامعه و خانواده بزرگ و توان بالای خود می‌تواند بیش از امروز تأثیرگذار باشد.

بیات‌منش خاطر نشان كرد: در صنعت ساختمان استان حدود هزار و 500 میلیارد تومان گردش مالی وجود دارد که متعلق به بخش خصوصی است و این مبلغ اهمیت حضور مهندسان و جایگاه آن‌ها و صنعت ساخت‌وساز را در استان نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اصول ساخت‌وساز در گذشته عنوان کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم، بحث بازگشت به گذشته است. پدران و گذشتگان ما بنایی با نام گنبد سلطانیه را ساخته‌اند و اگر به توانایی‌هایی که داشته‌ایم بازگردیم و کمی از مدرنیته فاصله بگیریم، می‌توانیم آثار این‌چنینی را بار دیگر خلق کنیم و در بحث طراحی‌ها کارهای متفاوتی را انجام دهیم تا برای آیندگان به یادگار بماند.

يحیی نصیرا رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان نيز در اين مراسم بيان كرد: روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی به‌عنوان روز مهندس نام‌گذاری شده است تا ما یادمان باشد که چه گذشته‌ای داشته‌ایم.

وي تصريح كرد: گذشتگان ما سال‌ها قبل به مباحث علمی امروز در حوزه معماری و ساخت‌وساز تسلط کافی داشتند و به نظر می‌رسد امروز باید به گذشته خودمان برگردیم و از بزرگان و دانشی که داشتند استفاده کنیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر