logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۰۰۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

خانه های تاریخی هویت شهری هر جامعه ای هستند/ خانه های تاریخی تاثیرگذار در جذب و ماندگاری گردشگر

خانه-های-تاریخی-هویت-شهری-هر-جامعه-ای-هستند-خانه-های-تاریخی-تاثیرگذار-در-جذب-و-ماندگاری-گردشگر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان: خانه های تاریخی هویت شهری محسوب می شوند که گردشکر با حضور در این خانه ها،تجربه متفاوتی را تجربه می کند.

یحیی رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اغلب خانه های تاریخی زنجان در دست بهره برداران خصوصی است و حمایت های لازم از این بهره برداران انجام می شود.

وی با اشاره به شناسایی 14 خانه تاریخی در زنجان، گفت: این خانه ها یا ثبت شده و یا واجد ثبت تاریخی هستند.

این مسئول بیان داشت: خانه های تاریخی در دست مردم است و به منظور حمایت از بهره برداران هزینه های مرمت این خانه ها در قالب تفاهم نامه با مشارکت 50 درصد تامین می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه مرمت سرای ناصری در بازار آغاز شده است و تا عید به بهره برداری می رسد.

رحمتی با بیان اینکه عملیات مرمت سرای ذبیحیان و خانه خدیوی در قالب تفاهم نامه به امضا رسیده و عملیات آن آغاز می شود،خاطرنشان کرد: این دو خانه در بافت تاریخی شهر زنجان قرار دارند که توجه ویژه ای به این دو خانه می شود.

وی وجود خانه های تاریخی را تاثیرگذار در جذب و ماندگاری گردشگر عنوان کرد و گفت: این خانه ها هویت شهری محسوب می شوند که گردشکر با حضور در این خانه ها،تجربه متفاوتی را تجربه می کند.

این مسئول با بیان اینکه نوع معماری خانه های تاریخی متفاوت است،ادامه داد:وجود این خانه های تاریخی در جای جای شهر زنجان موجب توزیع سفر می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه اکثر خانه های تاریخی زنجان در بافت مرکزی متمرکز است،یادآور شد: وجود این خانه ها موجب تقویت جاذبه ها،توزیع سفر و توزیع ثروت می شود.

رحمتی خاطرنشان کرد: اکثر خانه های گردشگری زنجان دارای کاربری اقامتی، پذیرایی،گالری،دفاتر خاص و موزه دمنوش های گیاهی است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر