logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۷۱۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای زنجان در گفتگوی اختصاصی با موج‌رسا خبر داد:

خیزش به حق دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایت‌های صهیونیستی

خیزش-به-حق-دانشگاه‌های-آمریکا-علیه-جنایت‌های-صهیونیستی-
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای زنجان با بیان اینکه حملات وحشیانه ناجوانمردانه و ضد انسانی رژیم صهیونیست در غزه و کشتار ده‌ها هزار انسان بی‌دفاع موجی از اعتراضات جهانی را در برداشت گفت: اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا ناشی از خیزش افکارعمومی ضدجنایت‌های صهیونیسم است.

هادی قاسمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه تاکنون کشورهای غربی نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به غزه واکنشی نداشتند حرکت جالب دانشجویان و اساتید در آمریکا نسبت به جنایات غزه ستودنی است اظهار کرد: تجمعات دانشگاهیان و واکنش به این امر غیر انسانی لازم و ضروری است و وظیفه هر وجدان آگاه اعتراض به این بی‌عدالتی در حق مرد مظلوم غزه است.  

بیشتر بخوانید

وی ابراز کرد: منشا واکنش به این حملات غیر انسانی تجمعات گسترده در کشورمان ایران است و این باعث خرسندی است که توانسته به جهان یادآوری کند و به طور غیرمستقیم آموزش دهد در برابر ظلم باید ایستاد و نسبت به آن بی تفاوت نبود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای زنجان عنوان کرد: بی‌تفاوتی به حملات غیرانسانی در مناطق مختلف غزه خود شرکت و شریک شدن در این اقدامات غیر انسانی است و بسیاری از کشورها تاکنون نسبت به این مهم بی‌تفاوت بودند و این بیانگر شریک جرم بودن در جنایات رژیم صهیونیستی است.

قاسمی اضافه کرد: وقتی مظلومی در دنیا نیازمند کمک باشد وظیفه تمام مسلمین است که به این امر واکنش نشان دهد رژیم صهیونیستی با بمباران مناطق ممنوعه از جمله بیمارستان خوی وحشیگری خود را به جهان نشان داد و سعی کرد با در دست گرفتن رسانه‌های مختلف حملات خود را توجیح کند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی با کندن گورهای دسته جمعی و قرار دادن اجساد به صورت فجیع در داخل گورها باعث شد دانشجویان یهودی خود نیز به این جنایات اعتراض کنند و این بیانگر این است که خود یهودی‌ها نیز نسبت به اقدامات غیر انسانی رژیم صهیونیست اعتراض دارند.

رئیس دانشگاه الغدیر زنجان تصریح کرد: اعتراض به جنایات غزه در جامعه یکی از ضروریات است که در سراسر جهان باید به این مهم برسند که هر کجا صدای مظلوم به گوش رسید بر همگان واجب است که در برابر آن صدا همدردی داشته باشند.

قاسمی گفت: حرکت انسانی اساتید و دانشجویان در جامعه باعث بیداری وجدان‌های بیدار می‌شود و عمق فاجعه را به جهانیان نشان می‌دهد و خود بیانگرمظلومیت غزه را در این حملات ظالمانه از طرف رژیم صهیونیست است. اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا ناشی ازخیزش افکارعمومی ضدجنایت‌های صهیونیسم است.

وی افزود: تحلیل وقایع بین دانشجویان و اساتید موجب بالا رفتن سطح اطلاعات در جامعه می‌شود و ذهن را برای پذیرش واقعیات آماده می‌کند ذهن هر لحظه دنبال واقعیت است و رژیم صهیونیستی با در دست داشتن رسانه‌های قوی سعی داشت ذهنیت افراد را نسبت به جنایات مرتکب شده در غزه تغییر دهد که موفق نبود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای زنجان تاکید کرد: چنانچه رهبر انقلاب در بیانات خود نسبت به دانشجویان می‌فرمایند؛  شما جوانِ امروز باید از قضایای مختلف تحلیل داشته باشید؛ صِرف احساسات کافی نیست. حالا من منظور خودم را از این حرف شرح می‌دهم. شما باید از اصل انقلاب اسلامی تحلیل داشته باشید؛ از قضیّه‌ دفاع مقدّس، جنگ هشت‌ساله، باید تحلیل داشته باشید؛ از قضایای گوناگونی که در دهه‌ ۶۰ اتّفاق افتاد همین‌جور؛ از واگرایی‌هایی که در دهه‌ ۷۰ اتّفاق افتاد باید تحلیل داشته باشید؛ از حوادث گوناگونی که در دهه‌ ۸۰ و ۹۰ اتّفاق افتاد باید تحلیل داشته باشید؛ یعنی بدانید و تشخیص بدهید که این حادثه چه بود، از کجا شروع شد، چه کسی پشت این حادثه بود، چه چیزی نتیجه‌ این حادثه شد؛ اینها تحلیل است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر