logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۷۰۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر شهرک‌های کشاورزی استان زنجان:

محصولات گلخانه‌ای زنجان به اروپا صادر می‌شود

محصولات-گلخانه‌ای-زنجان-به-اروپا-صادر-می‌شود
مدیر شهرک‌های کشاورزی استان زنجان گفت: اخیرا مجوز صادرات محصول گلخانه‌ای استان به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا دریافت شده و صادرات به این کشور‌ها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان؛ محمود صیاد بورانی، مدیر شهرک‌های کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در مجموع اراضی شهرک گلخانه‌ای وحدت استان زنجان حدود 60 هکتار است، اظهار داشت: به دلیل ظرفیت تعیین شده 30 لیتر برثانیه‌ای منبع آبی آن با استقرار و بکارگیری تجهیزات باز چرخانی و تصفیه مجدد آب، در

بیشتر بخوانید

حال حاضر امکان ساخت فضای تحت کنترل گلخانه‌ای تا 38 هکتار تعریف شده است.

مدیر شهرک‌های کشاورزی استان زنجان اضافه کرد: با این میزان آب و در این مساحت زمین 15 هزار تن بر محصولات کشاورزی با قابلیت صادرات استان از قبیل فلفل دلمه‌ای قرمز، گوجه فرنگی گیلاسی و توت فرنگی افزوده می‌شود.

وی افزود: ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی بر استفاده بهینه از منابع پایه از قبیل آب، خاک و انرژی تاثیرگذار بوده به طوری‌ که میزان مصرف آب و زمین تا هشت برابر نسبت به روش‌های معمول و کشت سنتی در اراضی آبی کاهش خواهد یافت.

 بورانی گفت: برای فاز توسعه این شهرک ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که با ظرفیت‌سازی برای اشتغال مستقیم 80 نفر، تعداد شاغلین این شهرک به 580 نفر خواهد رسید.

 مدیر شهرک‌های کشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: با عنایت به مجوزهای اخذ شده از سازمان‌های مربوطه، در حال حاضر مقصد نهائی محصولات صادراتی شهرک گلخانه‌ای وحدت کشور روسیه است که اخیرا مجوز صادرات محصول به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نیز دریافت شده و صادرات به این کشور‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط بتوان شهرک‌های کشاورزی با کاربری‌های دامپروری، شیلاتی و گلخانه‌ای را در راستای افزایش تولید در محیط‌های کنترل شده در استان را افزایش داد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر