logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۷۰۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس دامپزشکی شهرستان ابهر خبر داد:

واکسیناسیون ۵۸۵۰۰ قطعه طیور‌ بومی علیه بیماری نیوکاسل در ابهر

واکسیناسیون-۵۸۵۰۰-قطعه-طیور‌-بومی-علیه-بیماری-نیوکاسل-در-ابهر
رئیس دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: ۵۸ هزار و ۵۰۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان ابهر واکسینه شدند.

عبداله بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: شبکه دامپزشکی ابهر به منظور افزایش سطح ایمنی طیور روستایی و قطع زنجیره انتقال ویروس به طیور صنعتی، اقدام به واکسیناسیون رایگان طیور بومی در محدوده روستاهای اطراف مرغداری‌های صنعتی این شهرستان کرد.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: در همین راستا و پیشگیری از وقوع بیماری نیوکاسل، افزایش سطح ایمنی و کاهش احتمال چرخش ویروس و کاهش تلفات در طیور روستایی و بومی کمک به معیشت اقتصاد روستا و پیشگیری از احتمال بروز بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی، شبکه دامپزشکی شهرستان ابهر با حدود قطعه طیور بومی در سطح روستاهای هدف شهرستان از تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تحت واکسیناسیون قرار داده است.

رئیس دامپزشکی شهرستان ابهر افزود: بیماری نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که می‌تواند باعث ایجاد تلفات زیادی در طیور صنعتی و روستایی شود و خسارات اقتصادی و بهداشتی زیادی را به صنعت طیور کشور وارد کند.

بیگدلی گفت: علاوه بر رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در واحدهای پرورش صنعتی و روستایی، یکی از راه‌های مهم پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در واحدهای صنعتی و روستایی، اجرای واکسیناسیون متوالی با دوره‌های منظم است‌.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر