logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۷۰۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است

طرح-هادی-مهم‌ترین-ابزار-مدیریت-توسعه-روستایی-است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» رضا خواجه‌ای اظهار کرد: در راستای توسعه و آبادانی روستاها، معابر 18 روستا در شهرستان ایجرود به مساحت ۶۲ هزار و ۷۴۴ مترمربع با اعتبار 43 میلیارد ریال آسفالت‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: از تعداد 75 روستای بالای 20 خانوار در این شهرستان تاکنون در 45 روستا طرح هادی اجرا شده است که معادل 60 درصد روستاهای شهرستان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، افزود: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، توانایی‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی، باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی توجه ویژه کرد.

وی تاکید کرد: هدف از اجرای طرح هادی روستایی، تامين عادلانه امكانات از طريق ايجاد تسهيلات اجتماعي، توليدي و رفاهي، هدايت وضعيت فيزيكي روستا، ايجاد تسهيلات لازم جهت بهبود مسكن روستاييان و ارائه خدمات محيط زيستي و عمومي است.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه، باتوجه به ضرورت گسترش روستاها برای رفاه حال روستاییان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی اهمیت اجرای طرح هادی هر روز بیشتر روشن می‌شود، تصریح کرد: ساختار کالبدی روستاها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته­‌اند با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و سازهای جدید، خانه­‌های بادوام، تعریض معابر­، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری­‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی و ... متحول شده و سبب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان شده است.

روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر