logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۷۰۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

آمار سقط غیرقانونی جنین قابل توجه است

آمار-سقط-غیرقانونی-جنین-قابل-توجه-است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه کارگروه سقط غیرقانونی جنین در کنار طرح نفس در حال فعالیت بوده تا جنین حفظ شود، گفت: آمارهای سقط غیرقانونی جنین قابل توجه است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ابوالفضل رفیعی امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار داشت: بعد از فرموده حضرت آقا در خصوص موضوعات جوانی جمعیت، با گفتمانی که ایجاد شد شاهد تاثیرات مثبت در این خصوص هستیم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: شاید سرعت عمل پایین باشد اما اقدامات آغاز شده است. با این حال تا سال ۹۸ شاهد روند کاهش شدید جمعیت در استان بودیم. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه از سال ۹۸ به بعد روند نسبتا بهتر شده است، گفت: بخشی از سیاست‌ها کم‌کم توانسته در جامعه بکارگرفته شود و از سویی دیگر مردم نیز به مسئله فرزند‌آوری دغدغه‌‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ میزان ولادت ۱۶ هزار و ۳۳۲ ثبت شده که این سال اوج همه‌گیری کرونا نیز بود.

رفیعی با بیان اینکه از سال ۹۸ به بعد ازدواج‌ها ساده‌تر و بالاتر رفته است، گفت: اما همزمان شیب کاهشی موالید نیز به تدریج در حال متوقف شدن است.

وی با تاکید بر اقدامات حمایتی برای فرزندآوری و انجام تکالیف توسط دستگاه‌ها، بیان کرد: باید قول‌ها و تعهداتی که در قانون پیش‌بینی شده به موقع اجرا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بیان کرد: در سطح استان در راستای سیاست‌های کلی اقدامات به لحاظ تشویقی، اصلاح فرایندی، فرهنگ سازمانی انجام شده است علاوه‌ براین کارهای مردمی نیز از طرف تشکل‌های مردمی به لحاظ فرهنگی و فرزند‌آوردی در حال است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها با تشکل‌های مردمی نگاه تسهیلگرانه و همکارانه داشته باشند، یادآور شد: یک کار فردی در استان تحت عنوان کارگروه سقط غیرقانونی جنین آغاز شده است، چراکه آمارهای سقط غیرقانونی جنین قابل توجه است. 

رفیعی ادامه داد: کارگروهی که تشکیل شده به صورت جدی در کنار طرح نفس در حال فعالیت است تا جنین حفظ شود و در این کارگروه نیز اقدامات سلبی و مقابله ای انجام می‌شود و به طور جدی با تمام مراکز و افرادی که اقدام به سقط غیرقانونی جنین کنند برخورد انجام می‌گیرد مقام قضائی نیز در این روند حمایت لازم را دارند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر